Kods | MKI518 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Visaptverošā kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Gaļina Robertsone, Armands Ploriņš, Jānis Pildavs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver kvalitātes vadības principu teorētisko zinību un praktisko rīcību apguvi. Vispirms studējošie apgūst visaptverošās kvalitātes vadības filozofiju, pēc tam turpina ar praktisko rīcību piemēru izpēti dažādos ražošanas un pakalpojumu sfēras uzņēmumos un valsts pārvaldes institūcijās. Studenti iegūst zināšanas par kvalitātes līmeņiem un to novērtēšanu, kvalitātes metožu un instrumentu izvēli un lietošanu dažādās situācijās, prasmi noteikt kvalitātes raksturotājus. Studenti iegūst kompetenci analizēt produktu un pakalpojumu kvalitātes raksturotājus, piedalīties organizācijas pašnovērtēšanas procesā, izstrādāt un īstenot atbilstības novērtēšanas programmas un nepilnību novēršanas pasākumus, iegūst izpratni par kvalitātes standartiem. Kurss veicina kritiskās domāšanas un argumentēšanas prasmes attīstību, prasmi lietot profesionālo terminoloģiju, strādāt grupās un individuāli.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
-veidot izpratni par kvalitātes jēdzienu, principiem, procesu pieeju, kvalitātes sistēmu un tās nozīmi organizācijas konkurētspējas nodrošināšanā; -veidot izpratni par kvalitātes vadības principiem, sistēmām un metodēm dažādos ražošanas un pakalpojumu uzņēmumos, nevalstiskās organizācijās un valsts pārvaldes institūcijās; -veidot prasmi raksturot organizācijas procesus, produktus un pakalpojumus; -attīstīt izpratni par kvalitātes pilnveides metodēm un to lietošanu; -veidot izpratni par standartu veidiem un standartizāciju; -veidot profesionālās terminoloģijas lietošanas prasmi -attīstīt kritiskās domāšanas, komunikācijas, problēmu risināšanas, analītiskās, argumentēšanas un informācijas apstrādes prasmi; -attīstīt grupu un individuālā darba prasmi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izveidot un secīgi ieviest organizācijas kvalitātes vadības sistēmu (KVS), noteikt kvalitāti ietekmējošos faktorus un riskus, veikt mērījumus, pārzina integrētās KVS izveides pamatprincipus - 1)Grupu projekts (1.).
2)Eseja.
3)Eksāmena darbs, 1.daļa
Spēj noteikt, izvērtēt, vadīt un pilnveidot organizācijas procesus un to mijiedarbību, lietot kvalitātes vadības metodes un instrumentus atbilstoši organizācijas vajadzībām, apstrādāt un interpretēt datus. - 1)Grupu projekts (2.). 2)Patstāvīgais darbs (1.). 3)Eksāmena darbs, 1.daļa. Spēj piedalīties organizācijas pašnovērtēšanas procesā, izstrādāt un īstenot atbilstības novērtēšanas programmas un nepilnību novēršanas pasākumus. - 1)Patstāvīgais darbs (2.). 2)Grupu projekts (3.). 3)Eksāmena darbs, 1.daļa Spēj plānot nepieciešamos resursus sistēmu, procesu un produktu kvalitātes nodrošināšanai un pilnveidei, vadīt kvalitātes pilnveides un risku mazināšanas pasākumus. - 1)Patstāvīgais darbs (3.). 2)Grupu projekts (4.). 3)Noslēguma eksāmens. Izprot organizācijas darbības pamatrādītājus un budžeta veidošanas principus, spēj definēt organizācijas mērķus, rosināt pārmaiņu procesus, veikt ar kvalitāti saistīto risku identificēšanu un izvērtēšanu. Spēj organizēt personāla mācības un komunikācijas plūsmu organizācijā. - 1)Patstāvīgais darbs (4.). 2)Grupu projekts (5.). 3)Noslēguma eksāmens. Spēj noteikt piemērojamos standartus un ievērot normatīvo aktu prasības. Spēj veikt pētījumus kvalitātes vadības un/vai atbilstības novērtēšanas jomā, analizēt un interpretēt rezultātus. - 1)Patstāvīgais pētījums, tā prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Apmeklējums un aktivitāte nodarbībās. - 5%
Eseja par kvalitāti ietekmējošajiem faktoriem un riskiem. - 5% Grupu projekti (Nr.1, 2) un pastāvīgais darbs (Nr.1) par organizācijas KVS, procesiem un to mijiedarbību. - 10% Patstāvīgie darbi par organizācijas pašnovērtēšanas modeļiem un metodēm, kvalitātes pilnveides un risku mazināšanas pasākumiem (Nr.2., 3.). - 10% Eksāmena darbs, 1.daļa. - 20% Patstāvīgais darbs (Nr.4) par organizācijas pārmaiņu procesu rosināšanu un metodēm to sasniegšanai. - 5% Grupu projekti (Nr.3., 4.,5.) par kvalitātes mērķu izpratni organizācijas kontekstā, ar kvalitāti saistīto risku identificēšanu, normatīvo aktu prasību ievērošanu un problēmu risināšanas metožu izvēli - 15% Patstāvīgais pētījums izvēlētajā kvalitātes vadības un/vai atbilstības novērtēšanas jomā un tā prezentācija - 10% Noslēguma eksāmens. - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Nav nepieciešamas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|