Kods | BŪK512 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Līdzsvarotas vides inženierzinības | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Siltumtehnika, siltuma, gāzes un ūdens tehnoloģijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Romāns Neilands, Kristīna Kokina | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ietver informāciju par vidi, tās ietekmi un piesārņojumu, tai skaitā ES un Latvijas republikas likumdošanu vides aizsardzības jomā un Latvijas ilgtspējīgas attīstības pamatnostādnes. . Studiju kurss apskata gaisa, ūdens, trokšņa piesārņojumus un vides aizsardzības prasības un to nodrošināšanu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis ir dot izpratni par vides, piesārņojuma un inženiersistēmu savstarpējo ietekmi. Studiju kursa uzdevumi: iepazīstināt ar LR likumdošanu vides aizsardzības jomā un sīkāk apskatīt ūdens aizsardzības likumdošanu; dot priekšstatu par plūsmas ietekmi uz inženierkonstrukcijām plūdu laikā un to aizsardzību pret plūdiem; iepazīstināt ar vides piesārņojuma ietekmi uz dzeramā ūdens sagatavošanu; apskatīt notekūdeni kā vides piesārņojuma avotu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj novērtēt vides piesārņojumu izmantojot modelēšanu (notekūdens, dūņas, augsne, gaiss, troksnis).
- Kontroldarbs 1. Spēj modelēt vides piesārņojuma procesu (notekūdens, dūņas, augsne, gaiss, troksnis). - Kontroldarbs 2. Spēj definēt piesārņojuma ietekmi uz dzeramā ūdens sagatavošanu, notekūdens attīrīšanu un vidi. - Kontroldarbs 3. Spēj izklāstīt pamatlikumus par plūsmas un inženierbūvju savstarpējo ietekmi, dzeramā ūdens sagatavošanu, notekūdens attīrīšanu, piesārņojumu un vides aizsardzību. - Eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Nokārtots kontroldarbs 1 - 15%
Nokārtots kontroldarbs 2 - 15% Nokārtots kontroldarbs 3 - 20% Nokārtots eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Plūsmas mehānika, dzeramā ūdens sagatavošana, notekūdeņu novadīšana. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|