Kods | AAP353 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Telpas projektēšana un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Arhitektūra un pilsētu plānošana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Uģis Bratuškins, Marts Švēde, Ieva Miķelsone | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Telpas loma sociālo procesu diferenciācijā. Telpas veidošanas pamatprincipi. Raksturīgākie interjera tipi un telpiskās organizācijas īpatnības, iekārtas gabarīti un formu dizains. Dekoratīvie elementi, priekšmetiskās un telpiskās vides elementu mijiedarbība. Cilvēka, darba un vides aizsardzība būvnormtīvos.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas par konteksta jēdzienu arhitektūrā, telpas veidošanas – plānošanas teorētiskajiem pamatprincipiem, tās lomu sociālo procesu diferenciācijā. Iepazīstināt studentus ar : priekšmetiskās un un telpiskās vides elementu mijiedarbību; stila jēdzienu un tā izpausmēm telpiskajā vidē; Latvijas un Eiropas Savienības būvnormatīvo bāzi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast interjera – eksterjera arhitektoniski telpisko ideju. - Semināra diskusijas. Eksāmens. Spēj analītiski izvērtēt esošo telpisko situāciju, tās organizāciju, vides dizaina elementus. - Mājas darbs, seminārs, eksāmens. Spēj praktiski strādāt ar Latvijas un Eiropas Savienības normatīvo bāzi. - Praktiskais darbs. Spēj formulēt, attēlot idejas iecerētajai telpas stilistiskajai koncepcijai un funkcijai. - Praktiskais darbs, kas liecina par spēju atrisināt uzdevumu.Eksāmens. Spēj patstāvīgi izstrādāt un prezentēt individuāla pētījuma darbu. - Mājas darbs, prezentācija. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Piedalīšanās nodarbībās - 15%
Darba gaitas regularitāte - 30% Risinājumu radošums un novitāte - 45% Prezentācijas prasmes - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Bakalaura studiju programmas obligātajos priekšmetos iegūtās prasmes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|