Kods | BKA505 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Optimālu konstrukciju automatizētā projektēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Būvniecība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Pāvels Akišins, Sandris Ručevskis, Andrejs Kovaļovs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss iepazīstina studentus ar industriāli ražotu konstrukciju efektivitātes analīzi un optimālu konstruktīvo parametru izvēli. Studiju kursa laikā tiek apskatīta optimāla būvkonstrukciju projektēšana, izmantojot programmatūras ANSYS, EDAOpt un Varireg. Studiju kursā apgūtos principus ir iespējams pielietot izstrādājot optimālas projektēšanas vadlīnijas svaru/izmaksu samazināšanai, neapdraudot konstrukcijas nestspējas rādītājus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir attīstīt studējošo prasmes patstāvīgi veikt optimālu būvkonstrukciju projektēšanu, izmantojot datorsimulāciju programmas - ANSYS un RTU izstrādātās metamodelēšanas programmatūras EdaOpt un Varireg. Uzdevumi: • Attīstīt spēju patstāvīgi formulēt optimizācijas uzdevumu būvkonstrukciju elementam. • Pilnveidot prasmes izstrādāt eksperimentu plānus, kā arī veidot matemātiskās sakarības aprēķinu rezultātu analīzei objektīvu secinājumu iegūšanai. • Sniegt zināšanas par pilnu optimizācijas ciklu, izmantojot automatizētās projektēšanas datorprogrammatūras • Attīstīt kompetenci izstrādāt optimālas projektēšanas vadlīnijas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj patstāvīgi formulēt optimizācijas uzdevumu būvkonstrukciju elementam. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi.
Kritēriji: spēj formulēt optimizācijas uzdevumu: parametru izvēle, aprēķina apgabala noteikšana, mērķa funkcijas formulēšana, ierobežojumu funkciju izvēle. Spēj patstāvīgi veikt eksperimentu plānošanu un statistikas analīzi. - Pārbaudes veidi: praktiskie darbi. Kritēriji: spēj ar statistikas metodēm novērtēt rezultātus. Spēj izpildīt pilnu optimizācijas ciklu, izmantojot automatizētās projektēšanas dažādas datorprogrammatūras. - Pārbaudes vedi: praktiskie darbi Kritēriji: spēj strādāt ar dažādām programmatūrām pilna optimizācijas cikla nodrošināšanas izpildei. Spēj izstrādāt optimālas projektēšanas vadlīnijas. - Pārbaudes veidi: eksāmens (kursa darba aizstāvēšana). Kritēriji: spēj izstrādāt konstrukciju/ražošanas procesa optimālas projektēšanas vadlīnijas. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Izpildīti praktiskie darbi - 50%
Nokārtots eksāmens (aizstāvēts kursa darbs) - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšzināšanas darbam ar programmatūru ANSYS. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|