Kods | IET105 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kristīne Gorbunova, Ilze Judrupa, Leonīds Krilovs, Juris Saulītis, Valentīna Strautmane, Normunds Balabka, Aleksandra Mihņenoka, Indra Ruperte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ekonomikas pamatproblēmas, tirgus sistēma un tā elementi, grāmatveža un ekonomista pieeja ražošanas izmaksu noteikšanā, pilnīgas un nepilnīgas konkurences tirgus pazīmes, makroekonomisko plūsmu modelis, ekonomiskais cikls, monetārā politika, fiskālā politika, starptautiskās ekonomiskās attiecības.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir iepazīstināt ar ekonomiskajiem procesiem un likumsakarībām atsevišķu saimniecisko vienību un lielu tautsaimniecības sektoru līmenī. Uzdevumi: -noskaidrot ekonomikas pamatproblēmas un pamatjēdzienus; -izprast pieprasījuma un piedāvājuma jēdzienus, to elastību, kā arī cenas veidošanos dažādas konkurences tirgos; - izprast iekšzemes, nacionālā kopprodukta un ekonomiskās izaugsmes būtību; -noskaidrot valsts budžeta un fiskālās politikas būtību; -naudas un monetārās politikas būtību; -izprast starptautisko ekonomisko attiecību nozīmi valsts ekonomikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1.Novērtēt zaudēto iespēju izmaksas, salīdzinot izmaksu, ieņēmumu un peļņas aprēķinu izmantojot grāmatveža un ekonomista pieeju.
- uzdevumu risināšana 2. Sastādīt pašizmaksu tabulu. - kontroldarbs 3.Izskaidrot tirgus nozīmi ekonomikā un atšķirt dažādos tirgus veidus. - mājas darbs 4.Izskaidrot ekonomikas cikliskās attīstības cēloņus un sociāli ekonomiskās sekas. - diskusijas 5. Aprakstīt monetārās un fiskālās politikas būtību un uzskaitīt to instrumentus. - testi 6. Gala vērtējums eksāmena veidā - eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Darbi lekciju laikā - 20%
1. Parbaudes darbs - 20% 2. Pārbaudes darbs - 20% Eseja - 10% Eksāmens - 30% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Mācību priekšmets balstās uz vispārējām zināšanām, kas iegūtas vidējā mācību iestādē | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|