IUE572 Produkta tirgzinības politika

Kods IUE572
Nosaukums Produkta tirgzinības politika
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Ekonomika
Struktūrvienība Inženierekonomikas un vadības fakultāte
Mācībspēks Ieva Andersone
Kredītpunkti 3.0 (4.5 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Cenas politikas pamati. Tirgus analīze un pētījumi kā produkta tirgzinības politikas izstrādāšanas pamats. Produkta raksturojums un tirgus prasības. Produkta ekonomiskais vērtējums. ABC analīze. Produkta funkcionālvērtības analīze. Produkta cenas noteikšanas metodes. Produkta un ražošanas programma. Informācijas nodrošināšana produkta tirgzinības politikai. Produkta konkurētspējas realizācija. Produkta noņemšana no ražošanas, tās tirgzinības pamatošana..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Priekšmeta mērķi, uzdevumi. Pamatjēdzieni, preces līmeni, precu hierarhija, klasifikācijas. 2 4 1 6
Produkta dzīves cikls tirgū, tā stadijas un raksturojumi, analīze. Stratēģijas cikla stadijas. 3 6 1 8
Produkta plānošana un tas principi tirgus apstākļos. Tirgzinības plāna saturs, stratēģiskā un operatīva plānošana. 6 10 4 14
Jauna produkta rādīšanas metodes. 7 14 3 20
Produkta analīzes metodes, ABC analīze FVA ekonomiskuma analīze. 6 8 3 10
Produkta varianta atlases kritēriji: zinātniski tehniskie, ražošanas, tirgus kritēriji. 4 6 2 8
Ražošanas programmas formēšana un sortimenta tirgus politika. Stratēģiska analīze, portfeļa analīze. 8 10 4 12
Produkta no ražošanas noņemšana. 4 6 2 8
Produkta cenu politika un konkurētspējas realizācija. 8 8 4 10
Kopā: 48 72 24 96
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Kursa īstenošanas mērķis: Sniegt zināšanas un iemaņas produkta tirgzinības politikas jomā. Kursa īstenošanas uzdevumi: Sniegt zināšanas par pamatjēdzieniem, produkta dzīves ciklu, produkta radīšanas un analīzes metodēm, ražošanas programmu, cenu politiku utt.
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj analizēt jautājumus par konkrētām produkta tirgzinības politikas pamatproblēmām, to novērtēt, izskaidrot un pasniegt citiem. - Darba rezultātu prezentēšana nodarbības laikā.
Spēj integrēt, kombinēt, apvienot dažādus risinājumus produkta tirgzinības politikas jomā. - Praktiskie uzdevumi, situāciju analīze, referāts.
Spēj analizēt un diskutēt par dažādām priekšmeta problēmām. - Praktiskie uzdevumi, situāciju analīze, referāts.
Spēj izstrādāt produkta politiku, izmantojot zinātniski tehniskus tirgus un ražošanas kritērijus, formēt ražošanas programmu, izmantot funkcionālvērtības analīzes metodi, paaugstināt produkta konkurētspēju. - Praktiskie uzdevumi, situāciju analīze, referāts. Gala pārbaudījums - eksāmens ar atzīmi.
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji
Praktiskie darbi un diskusijas nodarbībās - 30%
Patstāvīgie darbi (referāti, prezentācijas) - 20%
Testi - 20%
Eksāmens - 30%
 
Priekšzināšanas IUE219 Tirgzinības
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 3.0 4.5 1.0 0.0 2.0 *

Kursa apgūšanas cena klausītājam Pilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Klātiene
Nepilna laika studijas
Neklātiene
Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]