Kods | IUE566 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Uzņēmuma ekonomika (speckurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ekonomika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Nataļja Lāce | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmetā tiek apskatīts uzņēmums un tas darbības vide. Uzņēmuma misija un tas darbības uzdevumi nosaka katra uzņēmuma attīstības virzienus. Tiek apskatīti un novērtēti faktori, kas ietekmē uzņēmuma darbības rezultātus, kā arī rādītāji, kas raksturo sasniegtus rezultātus. Tiek analizēts uzņēmuma vērtības jēdziens. Priekšmetā tiek mācīti arī finanšu pārskatu sastādīšanas un tos analīzes principi Excel vidē.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Attīstīt studentu zināšanas par uzņēmumā notiekošajiem ekonomiskajiem procesiem, sniegt priekšstatu par modernām koncepcijām uzņēmuma darbības rezultātu novērtēšanā, akcentējot uzmanību uz mūsdienu uzņēmuma ilgtspējīgas attīstības iespējām. Iemācīt studentiem saprast uzņēmuma attīstību ietekmējošo faktoru iedarbību, prast veikt nepieciešamos aprēķinus lai identificētu dažāda veida uzņēmuma darbības rezultātus un analizēt tos. Iemācīt studentiem analizēt uzņēmuma vērtību ietekmējošos faktorus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj izprast un pielietot ar uzņēmuma attīstību saistītas mūsdienu teorijas un koncepcijas - Sagatavoties diskusijai atbilstoši piedāvātajiem jautājumiem. Praktiskie darbi nodarbībās. Spēj pieņemt finanšu pārvaldības lēmumus vadoties no situācijas, tās izmaiņām un prognozēm, pielietojot iegūtās teorētiskās un praktiskās zināšanas; - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Pasniedzējs analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj nodemonstrēt zināšanas par uzņēmuma rezultātiem un rezultatīviem rādītājiem; pielietot iemaņas īstermiņa un ilgtermiņa rezultātu vadīšanai, nodrošinot firmas ilgtspējīgu attīstību un vadot finanšu riskus; - Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Pasniedzējs analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj nodemonstrēt lēmumu pieņemšanas prasmi un izpratni par faktoriem, kas ietekmē uzņēmuma attīstību; - Situācijas (case study) analīze. Individuālie vai grupas projekti. Iegūto rezultātu prezentēšana nodarbībā. Pasniedzējs analizē un vērtē rezultātus lekcijas laikā, sniedz komentārus. Spēj meklēt un izmantot akadēmisko un profesionālo informāciju no dažādiem avotiem; - Sagatavoties diskusijai atbilstoši piedāvātajiem jautājumiem. Praktiskie darbi nodarbībās. Spēj analizēt situāciju uzņēmumā izmantojot finanšu un nefinanšu informāciju. - Sagatavoties diskusijai atbilstoši piedāvātajiem jautājumiem. Praktiskie darbi nodarbībās. Eksāmens - Eksāmena rezultāts veido 50% no kopējā novērtējuma; piedalīšanās diskusijās nodarbību laikā veido 10% no kopējā novērtējuma; Individuālie vai grupas projekti - 40%. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Priekšmets balstās uz zināšanām, kas iegūtas bakalauru studiju līmenī – ekonomikā, uzņēmējdarbībā, uzņēmējdarbības vadībā, finanšu grāmatvedībā, kā arī maģistra studiju līmenī priekšmetos: Ekonomikas teorija, Marketings, Stratēģiskā vadīšana, Komercaprēķinu metodoloģija, Investīcijas un finansēšana. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|