Kods | IUE535 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Visaptverošā kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Kvalitātes vadība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Inga Lapiņa | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kvalitātes vadība ir viena no būtiskām organizācijas operatīvās vadības sastāvdaļām. Mūsdienās jēdziens „kvalitātes vadība” ir ieguvis daudz plašāku jēgu un nozīmi nekā iepriekš, to attiecina ne tikai uz ražošanu, bet arī pakalpojumu sniegšanu un valsts pārvaldes sektoru. Ir grūti atrast nozari, kurā produkta vai pakalpojuma kvalitātes uzlabošana nebūtu pamatkritērijs klientu iegūšanai un noturēšanai, kā arī efektīvākai darbībai. . Kursa ietvaros pastiprināta uzmanība tiks veltīta vadīšanas kvalitātei. Organizācija kopumā, kā arī atsevišķi procesi un sistēmas ir jāvada kvalitatīvi un tas ir vadītāja galvenais pienākums un atbildība. Mūsdienās – darīt pareizās lietas pareizajā brīdī – ir viens no biznesa administrēšanas galvenajiem uzdevumiem. Šī brīža aktualitāte vairs nav tikai – kā būt labākajam, bet gan – kā izdzīvot globālas konkurences apstākļos. . Kursa ietvaros studenti izpratīs kvalitātes vadības vietu un lomu organizāciju vadībā, kā arī iegūs prasmes izmantot dažādus kvalitātes vadības rīkus un metodes. Kurss sastāv no šādām pamattēmām: Orientācija uz klientu; procesu un produktu kvalitātes plānošana; Procesu vadība; Kontroles sistēmas; Nepārtraukta uzlabošana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt zināšanas par visaptverošo kvalitātes vadību; attīstīt procesu plānošanas un kontroles metožu izpratni un pielietošanas spējas; izskaidrot kvalitātes vadības pielietošanas iespējas un īpatnības dažādu veidu un nozaru organizācijās. Kursa apguves rezultātā jāiegūst kompetence un prasme: - analizēt un izprast klientu prasības un apmierinātību ar produktu vai sniegto pakalpojumu - analizēt un plānot organizācijā notiekošos procesus - noteikt un analizēt procesu mērķus, raksturlielumus un kontroles sistēmas; - izprast nepārtrauktās uzlabošanas ideju un prast pielietot problēmu risināšanas metodes - izprast izcilības modeļus - izprast kvalitātes standartu prasības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
1. Studenti saprot kvalitātes jēdziena skaidrojumu VKV kontekstā. Prot identificēt kvalitātes vadības elementus organizācijā un saprot kā veidojas klienta uztvere par kvalitāti. - Grupu diskusijas. Tests 2. Studenti zina kvalitātes vadības rašanās vēsturi, kvalitātes ekspertus un to galvenās atziņas. Spēj ilustrēt ekspertu darba metodes. - Grupu diskusijas. Tests 3. Studenti saprot „klienta” jēdzienu kvalitātes vadībā. Prot pielietot SERVQUAL un KANO metodes klientu apmierinātības novērtēšanai. Prot novērtēt un analizēt klientu neapmierinātības faktorus. - Praktiskais darbs: Klientu prasību izzināšana izmantojot SERVQUAL un KANO modeļus 4. Studenti izprot kvalitātes nodrošināšanas aspektus produkta radīšanā, pakalpojumos un publiskajā sektorā. Spēj novērtēt nosacījumus uzņēmuma procesu nodošanai ārpakalpojumu organizācijām. - Grupu diskusijas. Tests 5. Studenti zina procesu mērīšanas pamatprincipus. Saprot datu mainīgumu. Prot aprēķināt datu dabiskā mainīguma robežas, pielietot dažādiem procesiem atbilstošas kontrolkartes un izskaidrot procesu mainīguma histogrammas. - Praktiskais darbs: Procesu stabilitātes analīze 6. Studenti izprot vadības procesus, organizāciju dzīves ciklu un tā īpatnības, darbinieku uzvedības motīvus un spēj atrast iespējas tos ietekmēt. - Praktiskais darbs: Problēmu cēloņu identificēšana 7. Studenti spēj raksturot un identificēt procesu tipus organizācijās. Prot klasificēt uzņēmumā notiekošos procesus un modelēt uzņēmuma procesus. Izprot projektu tipa procesu vadības īpatnības. Prot pārvērst klienta vajadzības prasībās procesiem, plānot un dokumentēt procesus. - Grupu diskusijas. Tests. Praktiskais darbs: 1) Biznesa procesu kartes sastādīšana 2) Procesu modelēšana pie dažādām stratēģijām 8. Studenti izprot mērķu kaskadēšanas principu pa procesiem. Prot noteikt procesa mērķus un mērījumus. Prot analizēt procesu izpildījuma datus. Izprot procesu audita metodi un tās pielietojumu. - Praktiskais darbs: Procesu kontroles parametru un mērīšanas periodiskuma noteikšana 9. Studenti saprot nepārtrauktās uzlabošanas koncepciju. Izprot populārākās pieejas kvalitātes pārvaldībā. Prot praktiski pielietot vismaz vienu problēmu risināšanas metodi. Prot paskaidrot 7 kvalitātes rīkus. Zina izcilības modeļus un kvalitātes standartu pamatprasības. - Grupu diskusijas. Tests 10. Eksāmens Eksāmena mērķis ir demonstrēt studenta spēju pielietot kursa ietvaros apgūtās zināšanas ikdienas darbā. Studentam ir jānodefinē problēma, kas ir reālā organizācijā šobrīd un tieši attiecas uz kādu no piedāvātajām perspektīvām un jāapraksta, kā vajadzētu rīkoties konkrētajā gadījumā. - Individuāls eksāmena darbs, kas tiek izstrādāts un iesniegts ORTUS vidē līdz pasniedzēja noteiktam datumam. Tiek piedāvātas 2 perspektīvas – 1) Klientu, tirgus un sabiedrības „balss” perspektīva vai 2) Procesu vadības perspektīva. 11. Kursa gala vērtējums Vērtējums veidojas no 6 praktisko darbu, 2 mājas darbu, 2 testu un eksāmena rezultātiem, kas aptver visu kursa saturu. - Gala vērtējums tiek iegūts summējot vērtējumus no visiem kursa pārbaudījumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas uzņēmējdarbības plānošanā un vadībā. Studiju priekšmetam ir integrējoša loma. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|