Kods | IUE135 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mazum- un vairumtirdzniecības vadīšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Greitāne, Elīna Gaile-Sarkane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Sadales kanāli, to veidi. Vairumtirdzniecības organizācijas un tirdzniecības veidi. Noliktavu saimniecība, transporta saimniecība, preču uzglabāšana un transportēšana. Mazumtirdzniecības organizācijas, tirdzniecības veidi, veikali. Mazumtirdzniecība ārpus veikaliem. Darbu plānošana, vadīšana, organizēšana un kontrole tirdzniecības uzņēmumā. Tirdzniecību reglamentējošā likumdošana un normatīvi. Ekonomiski efektīvāko sadales kanālu izvēle.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mācību priekšmeta mērķis ir sistematizēt un padziļināt iepriekš iegūtās zināšanas tirgzinībās. Pēc mācību priekšmeta apgūšanas studentam ir jāprot saskatīt un identificēt problēmsituācijas, kas saistītas ar mazum- un vairumtirdzniecības jautājumiem, tās analizēt un atrast iespējami vislabāko risinājumu. Uzdevumi: Izprast uzņēmumu kā ekonomisku sistēmu un tirgus dalībnieku; Izprast atšķirības starp dažādiem sadales kanālu veidiem un prast izvēlēties visefektīvāko sadales veidu pārdošanas operāciju optimizēšanas nolūkiem; Prast analizēt un novērtēt mazumtirdzniecības organizācijas veidus; Prast analizēt situāciju nozarē un pieņemt atbilstošus lēmumus mazum- un vairumtirdzniecības vadīšanā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
spēj analizēt situācija nozarē, noteikt attīstības tendences. - Situāciju analīze, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. spēj noteikt mērķa tirgu mazumtirdzniecībā un/vai vairumtirdzniecībā. - Situāciju analīze, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. Grupu darbs, prezentācija. spēj analizēt kopējo stratēģiju ietekmējošos kontrolējamos un nekontrolējamos faktorus. - Situāciju analīze, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. Grupu darbs, prezentācija. spēj izveidot mazumtirdzniecības un vairumtirdzniecības darbības plānu - Prezentācijas, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. Grupu darbs, prezentācija. spēj veikt mazumtirdzniecības uzņēmuma atrašanās vietas analīzi un izstrādāt atbilstošus priekšlikumus - Prezentācijas, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. Grupu darbs, prezentācija. spēj izstrādāt tirdzniecības uzņēmuma merčendaizinga pasākumus atbiltstoši mazumtirdzniecības uzņēmuma specifikai. - Situāciju analīze, praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs.Grupu darbs, prezentācija. spēj noteikt pircēju apkalpošanu veidojošos elementus, tās ietekmi uz uzņēmuma tēlu un izstrādāt tirdzniecības uzņēmuma komunikācijas pasākumus. - Praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbs, eksāmena darbs. Grupu darbs, prezentācija. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Praktiskie un patstāvīgie darbi, pārbaudes darbi, grupu darbi un prezentācijas, situāciju analīze - 60%
Eksāmena darbs - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Tirgzinībās un uzņēmējdarbības plānošanā, uzņēmuma ekonomikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|