Kods | IRO422 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Tirgus analīze un tirgzinības stratēģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Inženierekonomikas un vadības fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ieva Andersone, Judīte Jakubāne | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Tirgus izpēte. Informācijas avoti. Tirgus izpētes anketas sastādīšana. Atlases paņēmieni un tirgus izpētes process. Patērētāju rīcība tirgū. Tirgus un realizācijas apjomu prognozēšana: prognozēšanas metodes - kvantitatīvās un kvalitatīvās prognozēšanas metodes, to izvēle, tirgus daļas prognoze. Konkurentu analīze. Tirgzinības stratēģijas. Stratēģiskā tirgzinības plānošana un vadīšana.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas un veidot izpratni par tirgus pamatjēdzieniem un procesiem tirgū. Veidot priekšstatu par tirgzinības nozīmi uzņēmējdarbībā. Sniegt zināšanas tirgus elementu un procesu organizēšanā un vadīšanā, kā arī to pielietojumu praktiskā situāciju analīzē, kas vērsta uz patērētāju vajadzību apmierināšanu. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzinās tirgus veidus, to pamatelementu organizēšanu un mērķus. Spēs analizēt tirgu ietekmējošos iekšējos un ārējos faktorus. Pārzinās tirgus vadīšanas pamatprincipus - Patstāvīgais darbs - vides faktoru analīze konkrētā uzņēmumā Pārzinās sadales kanālu sastāvdaļas un sadales kanālu funkcijas. Izpratīs komunikāciju sistēmu tirgū - Kontroldarbs par produkta, cenas, sadales kanālu un komunikācijas izpratni un pielietojumu konkrētā uzņēmumā Spēs vadīt tirgus pētījumu procesu. Spēs veikt informācijas vākšanu tirgū un doto rezultātu analīzi - Patstāvīgais darbs - informācijas vākšana, to apstrāde un analīze Pārzinās pircēju rīcības modeli patēriņa tirgū un pircēju rīcības psiholoģiju. Pārzinās pircēju lēmumu pieņemšanas posmus un varēt tos analizēt - Kontroldarbs par pircēju rīcību tirgū un to ietekmējošo faktoru analīzi Pārzinās tirgus segmentēšanas būtību un to mērķus. Spēs noteikt preces dzīves ciklu un raksturot preces dzīves stadijas - Pārzinās tirgus segmentēšanas būtību un to mērķus. Spēs noteikt preces dzīves ciklu un raksturot preces dzīves stadijas Spēs teoriju saistīt ar praktisko darbību - Eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | nozaru ekonomika, ražošanas plānošana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|
Kursa apgūšanas cena klausītājam | Pilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Klātiene |
Nepilna laika studijas Neklātiene |
---|---|---|---|