Kods | TMN293 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Transporta uzdevumu formalizācija un programmēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Transports | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Aloizs Lešinskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek apgūti sekojošie temati: Transporta uzdevumu formalizācijas un programmēšanas posmi. Algoritmu izstrādes un pieraksta veidi. Transporta uzdevumu formalizācija ar Petri tīklu palīdzību. Petri tīkli modelēšanai. Transporta un loģistikas problēmu modelēšana ar Petri tīklu palīdzību. Datorrealizācija MathCad vidē. Lineārās programmēšanas uzdevumi (LPU), to formalizācija un atrisināšanas metodes. Simpleksa metode. Dualitāte lineārajā programmēšanā. Integrā lineārā programmēšana. Transporta uzdevumi. Realizācija MS Excel un WinQSB vidē.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iemācīt studentus: Stratēģiski: Petri tīklu teorijas pamatjēdzienus,metodes; lineārās programmēšanas teorijas pamatjēdzienus,metodes; radīt, iedzīvināt idejas; veidot, vadīt projektus (pretstatīt reālo sistēmu ar Petri tīklu un izanalizēt to, kā arī sastādīt reālās sistēmas LPU matemātisko modeli un atrisināt). Iinstrumentāli: iegūt, analizēt informāciju no dažādiem avotiem, pieņemt lēmumus. Tehniski: strādāt MathCad sistēmā, ar sistēmas MSExcel instrumentu Solver un ar specializēto programmu WinQSB (apmācīt par šo sistēmu un programmu pamatiespējām, lai turpmāk students varētu patstāvīgi attīstīt paplašināt iegūtās zināšanas, prasmes darbā šajās programmās, pielāgoties konkrētai situācijai) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti:
1) prot analizēt jau esošo Petri tīklu darbību;
2) spēj patstāvīgi konstruēt un realizēt Petri tīklus sistēmām no reālās dzīves; - Laboratorijas darbs ar aizstāvēšanu 3) spēj analizēt Petri tīklus (ierobežotība, drošība, saglabāšana, aktivitāte; sasniedzamības koks un matricas analīzes metodes); 4) prot realizēt Petri tīklu izpildi MathCad vidē; - Laboratorijas darbs ar aizstāvēšanu 5) zin kā atrisināt LPU ar analītiskām un grafiskām metodēm; 6) spēj strādāt ar MS Excel instrumentu Solver un specializēto programmu WinQSB; - Laboratorijas darbs ar aizstāvēšanu 7) spej patstāvīgi analizēt priekšmeta nozari, sastādīt esošai problēmai LPU matemātisko modeli un atrisināt to; - Atskaišu darbs 8) orientējas Petri tīklu un lineārās programmēšanas teorētiskajos jēdzienos - Tests. Eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, datorzinātne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|