Kods | TDM602 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Hidro-gāzes-siltumdinamikas uzdevumu datormodelēšana un aprēķins | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Aviācijas transports | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Būvniecības un mašīnzinību fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Ali Arshad, Aloizs Lešinskis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss aptver skaitliskās metodes termodinamisko problēmu skaitļošanas simulācijas aero/hidroplūsmās. Studiju kurss iepazīstina ar daudzām teorētiskām un praktiskām pieejām/problēmām termodinamikā un izvirza skaidru mērķi studentiem - iepazīties ar šo problēmu risināšanas metodiku. Studiju kursā tiks izmantotas tādas programmatūras pakas kā ANSYS ICEM/FLUENT/CFX, kā arī tiek sniegts ievads par attiecīgo programmatūras paku attiecīgajām funkcijām. Lai apgūtu skaitļošanas analīzes prasmes, studentiem tiek doti individuāli uzdevumi.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķi ir: - iemācīt progresīvus termodinamikas un siltuma pārneses jēdzienus reālās pasaules plūsmas problēmu risināšanas metodoloģijās; - iepazīstināt ar uzlabotām CFD metodēm kā rīku projektēšanai, analīzei un inženierijas pielietojumam; - sniegt prasmēs balstītas zināšanas aerohidro-termodinamisko problēmu risināšanai; - attīstīt prasmes izveidot siltuma pārneses modeļus skaitliskajām simulācijām; - nodrošināt praktisku apmācību ar programmatūru, piemēram, ANSYS ICEM/FLUENT/CFX. Studiju kursa uzdevumi ir: - iepazīstināt ar gadījumu izpēti, izmantojot termodinamiskos un šķidruma plūsmu regulējošos vienādojumus; - attīstīt prasmes veikt šķidruma plūsmas ar siltuma pārnesi 2D empīriskie aprēķinus; - attīstīt prasmes izveidot siltuma pārneses modeļus CFD simulācijām; - iepazīstināt ar Neadiabātiska 3D šķidruma plūsmas mehānisma analīzi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zina pieeju hidro/gāzes un termodinamika problēmu risināšanā. - Diskusijas, tests. Spēj veikt skaitļošanas analīzi, izmantojot nepieciešamos skaitliskos instrumentus. - Laboratorijas darbi. tests. Spēj individuāli veikt skaitļošanas analīzi īpaši uzdotos uzdevumos. - Laboratorijas darbi, tests. Spēj izmantot programmatūru. - Diskusijas, tests. Spēj izmantot studiju kursa laikā iegūtās zināšanas un prasmes. - Gala tests. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Laboratorijas darbi - 30%
Diskusijas - 30% Tests - 20% Gala tests - 40% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, šķidruma un aerodinamikas pamati, termodinamika, skaitliskā analīze, diferenciālvienādojumi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|