| Kods | MŠM653 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Industriāla dizaina konceptuāli modeļi | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Silvija Kukle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Vēsturisks dizaina ideju un izglītības apskats Latvijā un ES. Industriālā dizainā aktīvi iesaistītu dažādu grupu - studentu, lektoru, dizaineru, ražotāju konceptuālo modeļu atšķirību izpēte vēsturiskā, teorētiskā, psiholoģiskā un statistiskā aspektā. Dizaineru aktivitāšu iedalīšana kategorijās, konceptualizēšana un izprašana no praktiķu viedokļa. Izglītības un komerciālo grupu konceptuālo modeļu atšķirības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt, izpētīt un prast izstrādāt produkta/kolekcijas/pakalpojuma/procesa konceptuālos modeļus no dažādiem skata punktiem. Veidot komunikācijas starp procesā iesaistītām grupām ar dažādām interesēm. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students pietiekoši kompetenti orientējas vēsturiskā dizaina un stilu attīstības analīzē Eiropas valstīs. Izplatība. Iesaistītās puses. Problēmas - Prezentācijas un tekstuālā formā veidots apskats par valdošajiem stiliem un problēmām, stilu transformāciju jaunā skatījumā Prasme analīzēt principiāli jaunu materiālu/produktu/pakalpojumu veidošanas aspektus un vēsturiskas pieredzes, apzināt un analizēt veiksmes un neveiksmes, cēloņus - Prezentācijas un tekstuālā formā veidots uz piemēriem balstīts apskats Prot konceptuālos modeļus izveidot, salīdzināt, optimizēt, risināt kompromisa uzdevumus - Izstrādātas principiāli jauna piedāvājuma idejas, konceptuālie modeļi, komunikācijas formas un saturs adresēts dažādām grupām, pamatota komunikāciju kanālu izveide/lietojums. Nobeigumā eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Dizaina teorija, dizaina anlīze un kritika, dizaina vēsture, materiālu pētījumu metodoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||