Kods | MŠM411 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Mākslas pedagoģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Sociālās zinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Andra Ulme | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju kurss ir gan teorētisko lekciju, gan praktisko nodarbību kopa, tās būtība ir jaunas eksperimentāli pamatotas informācijas veidošana. Lekcijās tiek apgūta mākslas pedagoģijas metodoloģija un didaktika, diskusijās tiek rastas atbildes par nozarē esošām aktualitātēm. Praktiskās nodarbības notiek sadarbībā ar mākslas skolām un tehnikumiem, kur studējošie vada praktiskās meistarklases skolu audzēkņiem, ievērojot zināšanu pārneses metodes. Radošo spēju attīstīšana izziņas procesā notiek, apgūstot mūsdienīgas metodes, pilnveidojot līdzekļus, liekot akcentus uz izpratni un kvalitatīvu mācību procesa realizāciju. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis – sniegt zināšanas un pieredzi mākslas pedagoģijā, iepazīstināt ar kvalitatīvas radošās pedagoģijas principiem, kā arī attīstīt prasmes novērtēt mācīšanas stratēģijas un metodes. Uzdevumi: - nodrošināt prasmi apkopot nepieciešamo informāciju mākslas jomas didaktikā, veidot mākslinieciski radošus uzdevumus dažādu vecumu cilvēkiem; - nodrošināt iespēju topošajiem mākslas pedagogiem papildināt zināšanas un praktiskā darba iemaņas priekšmetā un mācību metodikā, kas nodrošina profesionālu skolotāja darbību un sekmē studējošo profesionalitātes paaugstināšanos; - veicināt apzināti lietot kvalitatīvas pedagoģijas principus savās praktiskajās nodarbībās un uzskates līdzekļos; - nodrošināt spējas un prasmes praktiski izstrādāt programmu un nodarbību plānus; - nodrošināt spēju un prasmi izstrādāt objektīvus vērtēšanas kritērijus un metodes; - veicināt savu izaugsmi un pašizglītību mākslas un dizaina jomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt kvalitatīvas radošās pedagoģijas principus, rezultātā – adaptēt mākslinieciskās idejas mācīšanai piemērotā formā. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs, 1. kontroldarbs.
Vērtēšanas kritēriji: demonstrēta ideju savdabība, mūsdienīgums un darba daļu savstarpēja stilistiska saderība ieceres skaidrība, pamatota nodarbības jēga un secība - ko jaunu un kāpēc apgūs audzēknis. Spēj izvēlēties un pielāgot piemērotāko veidu veiksmīgai mākslas nodarbības vadīšanai. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs, 2. kontroldarbs. Vērtēšanas kritēriji: patstāvīgajā darbā demonstrēti radoši veidi, kā vadīt nodarbības, lietojot dažādas metodikas un paņēmienus radošo spēju atraisīšanai un uzdevumu izpildei. Spēj izvēlēties un izmantot atbilstošus uzdevumus dažādu vecumu audzēkņiem. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs, 3. kontroldarbs. Vērtēšanas kritēriji: patstāvīgajā darbā demonstrēta prasme piemērot uzdevumus audzēkņa vecumam (no 12 gadiem līdz sirmam vecumam), iepriekšējai sagatavotībai un interesēm. Spēj atbilstoši izvērtēt mācību procesa norisi un rezultātus. - Pārbaudes veids: patstāvīgais darbs, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: patstāvīgajā darbā demonstrēta prasme vērtēt procesu un rezultātus. Vērtēšanas metodikai jāietver vērtēšanas kritēriji un vērtēšanas formas. Spēj prezentēt un apspriest mācību procesa norisi un rezultātus. - Pārbaudes veids: patstāvīgā darba prezentācija, portfolio kvalitāte, nodarbības atskaites kvalitāte, eksāmens. Vērtēšanas kritēriji: prezentācija ar lakonisku aprakstu un portfolio ar uzskates materiāliem, praktiskajā nodarbībā izmantotajiem līdzekļiem, nodarbības gaitas video, pašvērtējums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra darba regularitāte, kontroldarbi, patstāvīgais darbs - 10%
Studiju patstāvīgā darba metodisko risinājumu oriģinalitāte, novitāte un kvalitāte - 30% Studiju kursa praktisko darbu sagatavošanas kvalitāte un vērtējumu precizitāte, atbilstība kritērijiem - 30% Aktīva līdzdalība studentu iesaistē, aptaujās. - 10% Semestra darba prezentācija, nodarbības atskaites sagatavošana, portfolio, eksāmens - 20% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Iemaņas darbā ar grafiskām datorprogrammām, pedagoģijas prasmes, angļu valoda. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|