MŠM408 Jaunrades filozofija

Kods MŠM408
Nosaukums Jaunrades filozofija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Vēsture un filozofija
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Silvija Kukle
Kredītpunkti 2.0 (3.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Idejas -"reālas" mākslinieku un dizaineru vīzijas. Tēls kā kultūras vērtību atspoguļotājs. Izmaiņas sociālajā struktūrā modernā sabiedrībā.Vēsturiskās un starpkultūru ietekmes. Urbanizācija, industralizācija, globalizācija. Kritēriju un vērtību maiņa. Tehnoloģiju un sabiedrības mijiedarbība. "Gadsimtu dvesma" mākslās un dizainā. Kritiskas attieksmes dizaina procesā un pret gala produktu..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
1. Filozofijas funkcijas. Filozofijas paradigma konstruktīvās jaunrades un tehnoloģiju kontekstā 2 0 0 0
2. Radošums un jaunrades kultūrvēsturiskās saknes 2 0 0 0
3. Kultūra, heiristikas principi un stratēģijas. Inovitāte. 3 0 0 0
4. Meistara sociālais statuss un diskurss: vēsture un mūsdienas. 2 0 0 0
5. Lietas realitāte un realitātes sociālā konstruēšana 4 0 0 0
6. Tradīcija, atmiņa, reproducēšana, spēle, radošums un identitāte 3 0 0 0
7. Mākslas fenomens un mākslas tēls priekšmetiskajā praksē. Materiālie objekti un sociālā pasaule 4 0 0 0
8. Jaunrades prakses. Telpa, vide, māja cilvēka pieredzē. 4 0 0 0
9. Fizofijas virzieni konstruktīvās jaunrades analīzē. Vērtībteorijas 2 0 0 0
10. Vara kā starpersonisko attiecību veids un priekšmetiskās pasaules organizēšanas sociālie kapitāli. Robeža un dialoģi 3 0 0 0
11. Globalitāte un lokalitāte globalizācijas kontekstā. Globālais Latvijas kultūrtlelpā 3 0 0 0
Kopā: 32 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Studiju priekšmeta mērķis veidot un radīt priekšnoteikumus humanitāro un sociālo zinību praktizēšanai savas studiju ievirzes apguvē un profesionalitātes veidošanā, kas ietver arī cilvēka attieksmi. Studiju priekšmeta uzdevums ir apgūt nepieciešamās zināšanas un pieejas, attīstot pamatkompetences, lai saprasu un attīstītu cilvēka, kopienas un sabiedrības esības un funkcionēšanas sakarības, izprastu to kauzalitāti. Kursa apguvē studenti gūst izpratni par sociālās rīcības, rīcībspējas, komunikācijas attiecību mehānismiem kreativitātes dimensijā. Nodarbībās tiek attīstītas prasmes kritiskās domāšanas ietvaros par vides un lietu pasaules veidošanās praksēm lokālā, globālā un glokālā kontekstā
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēja adekvāti lietot informāciju un zināšanas saskaņā ar studiju ievirzes vajadzībām izziņā, konstatācijās, vērtējumos, lēmumu pieņemšanā un rīcības izvēlē. - Diskusija seminārā, teksta analītiskais konspekts, pastāvīgais rakstiskais darbs saskaņā ar studiju ievirzi.
Prasme brīvi orientēties apgūtajā un nostiprinātajā bāzes izglītībā profesionāla darba garantijai un sociāli atbildīgu prakšu veidošanai. - Diskusija seminārā, teksta analītiskais konspekts, pastāvīgais rakstiskais darbs saskaņā ar studiju ievirzi.
Spēja saprast un kultivēt humāno virsvērtību un inovitāti. - Studiju rezultātu galīgā vērtēšana – eksāmens.
Priekšzināšanas Zināšanu prakse humanitārajās un sociālajās disciplīnās.
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 2.0 0.0 0.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]