Kods | MŠM408 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Jaunrades filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vēsture un filozofija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Idejas -"reālas" mākslinieku un dizaineru vīzijas. Tēls kā kultūras vērtību atspoguļotājs. Izmaiņas sociālajā struktūrā modernā sabiedrībā.Vēsturiskās un starpkultūru ietekmes. Urbanizācija, industralizācija, globalizācija. Kritēriju un vērtību maiņa. Tehnoloģiju un sabiedrības mijiedarbība. "Gadsimtu dvesma" mākslās un dizainā. Kritiskas attieksmes dizaina procesā un pret gala produktu.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju priekšmeta mērķis veidot un radīt priekšnoteikumus humanitāro un sociālo zinību praktizēšanai savas studiju ievirzes apguvē un profesionalitātes veidošanā, kas ietver arī cilvēka attieksmi. Studiju priekšmeta uzdevums ir apgūt nepieciešamās zināšanas un pieejas, attīstot pamatkompetences, lai saprasu un attīstītu cilvēka, kopienas un sabiedrības esības un funkcionēšanas sakarības, izprastu to kauzalitāti. Kursa apguvē studenti gūst izpratni par sociālās rīcības, rīcībspējas, komunikācijas attiecību mehānismiem kreativitātes dimensijā. Nodarbībās tiek attīstītas prasmes kritiskās domāšanas ietvaros par vides un lietu pasaules veidošanās praksēm lokālā, globālā un glokālā kontekstā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja adekvāti lietot informāciju un zināšanas saskaņā ar studiju ievirzes vajadzībām izziņā, konstatācijās, vērtējumos, lēmumu pieņemšanā un rīcības izvēlē. - Diskusija seminārā, teksta analītiskais konspekts, pastāvīgais rakstiskais darbs saskaņā ar studiju ievirzi. Prasme brīvi orientēties apgūtajā un nostiprinātajā bāzes izglītībā profesionāla darba garantijai un sociāli atbildīgu prakšu veidošanai. - Diskusija seminārā, teksta analītiskais konspekts, pastāvīgais rakstiskais darbs saskaņā ar studiju ievirzi. Spēja saprast un kultivēt humāno virsvērtību un inovitāti. - Studiju rezultātu galīgā vērtēšana – eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanu prakse humanitārajās un sociālajās disciplīnās. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|