MŠM379 Materiālu pētījumu metodoloģija

Kods MŠM379
Nosaukums Materiālu pētījumu metodoloģija
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Materiālzinātnes
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Silvija Kukle, Ieva Baķe
Kredītpunkti 5.0 (7.5 ECTS)
Daļas 2
Anotācija Dažādu dizaina resursu: muzeju, materiālu katalogu, tirgus informācijas, krāsu un materiālu prognožu, izstāžu, demonstrējumu, dabas motīvu un materiālu, sadzīves un citu kārtējo notikumu transformēšana dizaina idejās. Materiālu struktūru, faktūru un krāsu saskaņošana ar ideju. Materiālu īpašību analīze, atbilstība lietojumam..
Pētījumu indeksi un datu bāzes. Kvalitatīvi, kvantitatīvi materiālu pētījumi. Ranžēšana. Paneļstudijas. Pētījuma pieteikuma veidošana, precizēšana. Problēmu formulēšana materiālu pētījumos. Hipotēžu veidošana. Ētiskie ierobežojumi. Materiālu pētījumu stratēģijas, metodes, instrumenti. izmēģinājumu apjoms, neatkarīgi un atkarīgi mainīgie.Datu vākšana, ticamības plānošana un novērtēšana, analīze, ticamība. Statistiskās metodes, ticamības intervāli, korelācija. Pētījumu prezentācija, publicēšana. Pētījumu kritiska analīze..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Petījumu problēmu identifikācija, novērtēšana, vispārēji pētījumu etapi 4 0 0 0
Informācijas meklējumi, atlase, avotu saraksta veidošana, analītisku apskatu veidošanas pamatprincipi 4 0 0 0
Lauka pētījumi izvēlētas problēmas risinājumam 6 0 0 0
Aptaujas, citas kvalitatīvas informācijas iegūšanas metodes. Ekspertu aptaujas. 6 0 0 0
Pirms pētījuma esošās kvantitatīvās informācijas avoti, apzināšana, vākšana, sistematizācija 6 0 0 0
Pasīvā eksperimenta priekšnoteikumi, organizācija, rezultātu apstrādes un interpretācijas metodes, ticamības nodrošināša 12 0 0 0
Vienfaktora aktīvā eksperimenta organizācijas priekšnoteikumi, eksperimenta plānošana, realizācija, matemātisko modeļi 10 0 0 0
Pirmās pakāpes daudzfaktoru aktīvā eksperimenta plānošana, īpašības, fatoru un atkarīgo mainīgo izvēle 4 0 0 0
I pakāpes eksperimenta rezultātu apstrāde, matemātiska izpēte, interpretācija 6 0 0 0
Daļu replikas, sastādīšana, izšķiršanas spējas novērtēšana, lietojumu joms 4 0 0 0
Otrās pakāpes ortogonālie un kompozicionālie plāni, eksperimenta plānošana, apstrāde 6 0 0 0
Otrās pakāpes matemātisko modeļu izpēte, rezultātu interpretācija, prezentācija 6 0 0 0
Laika rindu analīze 6 0 0 0
Kopā: 80 0 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Apgūt un prast praktiski lietot pētījumu organizācijas, rezultātu apstrādes, interpretācijas un prezentācijas metodes un līdzekļus
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Spēj plānot un veikt pasīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus, interpretēt iegūtos raksturojumus, matemātiskos modeļus, nodrošināt un novērtēt ticamību visos eksperimenta un rezultātu asptrādes un interpretācijas posmos - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija
Prot plānot un veikt vienfaktora aktīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus izvēloties atbilstošu matemātiskā apraksta formu, interpretēt iegūtos raksturojumus, matemātiskos modeļus, nodrošināt un novērtēt ticamību visos eksperimenta un rezultātu asptrādes un interpretācijas posmos - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija
Spēj plānot un veikt daudzfaktoru aktīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus atbilstoši izvēlētajam plāna tipam, interpretēt iegūtos raksturojumus, novērtēt matemātisko modeļu atbilstību, nodrošināt un novērtēt ticamību eksperimenta un rezultātu asptrādē un interpretācijā - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija
Prasme veikt nepilnu un pilnu II pakāpes daudzfaktoru matemātisko modeļu izpēti veidojot atbalss virsmas un divu dimensiju šķēlumu metodes, pareizi atspoguļot un interpretēt iegūtos rezultātus - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā demonstrēta spēja pareizi īzvēlēties metodi, to realizēt un grafiskā formā atspoguļot iegūtos rezultātus.
Priekšzināšanas Informācijas tehnoloģijā, matemātikā, specializācijai atbilstošā materiālu fizikā un ķīmijā, kompozīcijā, konstruēšanā, tehnoloģijā
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 2.0 3.0 0.0 2.0 0.0 *
2 3.0 4.5 2.0 0.0 1.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]