Kods | MŠM379 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālu pētījumu metodoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Ieva Baķe | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dažādu dizaina resursu: muzeju, materiālu katalogu, tirgus informācijas, krāsu un materiālu prognožu, izstāžu, demonstrējumu, dabas motīvu un materiālu, sadzīves un citu kārtējo notikumu transformēšana dizaina idejās. Materiālu struktūru, faktūru un krāsu saskaņošana ar ideju. Materiālu īpašību analīze, atbilstība lietojumam.. Pētījumu indeksi un datu bāzes. Kvalitatīvi, kvantitatīvi materiālu pētījumi. Ranžēšana. Paneļstudijas. Pētījuma pieteikuma veidošana, precizēšana. Problēmu formulēšana materiālu pētījumos. Hipotēžu veidošana. Ētiskie ierobežojumi. Materiālu pētījumu stratēģijas, metodes, instrumenti. izmēģinājumu apjoms, neatkarīgi un atkarīgi mainīgie.Datu vākšana, ticamības plānošana un novērtēšana, analīze, ticamība. Statistiskās metodes, ticamības intervāli, korelācija. Pētījumu prezentācija, publicēšana. Pētījumu kritiska analīze.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt un prast praktiski lietot pētījumu organizācijas, rezultātu apstrādes, interpretācijas un prezentācijas metodes un līdzekļus | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj plānot un veikt pasīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus, interpretēt iegūtos raksturojumus, matemātiskos modeļus, nodrošināt un novērtēt ticamību visos eksperimenta un rezultātu asptrādes un interpretācijas posmos - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija Prot plānot un veikt vienfaktora aktīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus izvēloties atbilstošu matemātiskā apraksta formu, interpretēt iegūtos raksturojumus, matemātiskos modeļus, nodrošināt un novērtēt ticamību visos eksperimenta un rezultātu asptrādes un interpretācijas posmos - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija Spēj plānot un veikt daudzfaktoru aktīvo eksperimentu, apstrādāt eksperimenta rezultātus atbilstoši izvēlētajam plāna tipam, interpretēt iegūtos raksturojumus, novērtēt matemātisko modeļu atbilstību, nodrošināt un novērtēt ticamību eksperimenta un rezultātu asptrādē un interpretācijā - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā sastādītā eksperimenta plāna, veiktās rezultātu apstrādes un interpretācijas prezentācija Prasme veikt nepilnu un pilnu II pakāpes daudzfaktoru matemātisko modeļu izpēti veidojot atbalss virsmas un divu dimensiju šķēlumu metodes, pareizi atspoguļot un interpretēt iegūtos rezultātus - Praktiskajos un patstāvīgajos darbos, kā arī eksāmenā demonstrēta spēja pareizi īzvēlēties metodi, to realizēt un grafiskā formā atspoguļot iegūtos rezultātus. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Informācijas tehnoloģijā, matemātikā, specializācijai atbilstošā materiālu fizikā un ķīmijā, kompozīcijā, konstruēšanā, tehnoloģijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|