Kods | MŠM371 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dizaina analīze un kritika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle, Andra Ulme | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 (10.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Dizaina kritikas koncepciju un teoriju apskats. Dizaina procesu un produktu kritiska analīze. Gaume, estētiskie principi, subjektīvisms. Augstas un zemas kultūras dizaina apraksti un mutvārdu analīzes. Terminoloģijas maiņa pārejā no amatniekdarbnīcām uz lielražošanas plūsmām. Personība un dizains. Nacionālo un globālo ietekmju identifikācija. Grafisko komunikāciju, produktu dizaina un vides dizaina analīze. Jaunu dizaina virzienu komentēšana. Neprofesionāļu dizaina analīze neprofesionāļiem.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
1. Iegūt zināšanas par dizaina jomu pamatjēdzieniem, principiem un formveides paņēmieniem, Izprast dizaina jomas specifiku, prast orientēties mūsdienu dizaina attīstības izpausmēs, pārzināt jaunos dizaina virzienus; 2. Apgūt prasmi izteikt savu viedokli profesionālā valodā, apzināti lietojot dizaina analīzes pamatprincipus un paņēmienus; 3. Apgūt spēju turpmāk lietot šīs zināšanas un prasmes kā rūpniecisko kolekciju projektēšanā, tā unikālā dizaina priekšmetu izgatavošanā, pastāvīgi piedalīties dizaina darbu konkursos, izstādēs un darbu skatēs. Kursa mērķu sasniegšanas pakāpi demonstrē studentu spējas praktiski un argumentēti paust savu viedokli kā verbālā, tā radošā izpausmē, atspoguļoj | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
- Spēja risināt un analizēt ar dizaina kultūrpolitiku saistītos jautājumus - Seminārs - prasme atpazīt un definēt dizaina kompozīcijas pamataspektus, kā arī galvenos dizaina principus un to veidošanas paņēmienus; - laboratorijas darbs - Spēja izprast Dizaina Likuma būtību, galveno likumsakarību savstarpējo mijiedarbību un izpausmi dažādu- rūpniecisko, universālo un grafiskā dizaina virzienos, spēja ieraudzīt to izpausmi cilvēka psihofizioloģiskās uztveres procesā; - Seminārs - Spēja izmantot dizaina kompozīcijas pamatprincipus mākslinieciski un tehniski augstvērtīgu rūpnieciskā dizaina apjoma un telpisku kompozīciju veidošanā, prasme atšķirt dizainu no plaģiātisma, prasme pamatot savu viedokli. - laboratorijas darbs - spēja izskaidrot un pamatot atšķirīgu dizaina jomu risinājumu izpausmes kā globālā , tā reģionālā kontekstā - Seminārs - prasme integrēt formveides un mākslinieciskās jaunrades pamatprincipus rūpniecisko kolekciju projektēšanas uzdevumos, veidojot augstvērtīgu dizaina produktu, telpisko kompozīciju; - praktiskais darbs - prasme salīdzināt, izvērtēt un kritizēt dizaina objektu kompozicionālo risinājumu, atbilstību laba dizaina principiem; - mājas darbs - referāts - prasme argumentēti paust savu viedokli publiski, operējot profesionāliem dizaina terminiem un jēdzieniem kā rakstiskā, tā verbālā formā; - Seminārs. Noslēgumā eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | AAV123 ,Arhitektūras kompozīcija un formas I AAV133 Krāsu un formu loģika. Pamatprincipi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|