MŠM369 Dizaina tirgzinības

Kods MŠM369
Nosaukums Dizaina tirgzinības
Statuss Obligātais/Ierobežotās izvēles
Līmenis un tips Augstākā līmeņa, Akadēmiskais
Tematiskā joma Lietišķā māksla un dizains
Struktūrvienība Arhitektūras un dizaina institūts
Mācībspēks Silvija Kukle
Kredītpunkti 4.0 (6.0 ECTS)
Daļas 1
Anotācija Produkta/pakalpojuma, dizaina un pieprasījuma mijiedarbība. Tirgus un dizaina informācijas avoti un vākšanas metodes. Tirgus segmentācija, dizaina netiešās funkcijas dažādām grupām. Starptautiskie mārketinga aspekti. Produkta/pakalpojuma veidošana; dzīves cikls; portfoilo, cenošanas stratēgijas un metodes, pakošana un izplatīšana. Mārketinga uzdevumu un plānu veidošana. Mārketinga komunikācijas, produkta virzīšana, reklāmas plānošana. Elektronisko tīklu un multimediju lietošana, tiesiskie un ētiskie ierobežojumi..
Studiju kursa saturs
Saturs Pilna un nepilna laika klātienes studijas Nepilna laika neklātienes studijas
Kontaktstundas Patstāvīgais darbs Kontaktstundas Patstāvīgais darbs
Produktu pakalpojumu projektēšanas plānošana, universāla dizaina izstrādes pamatprincipi 3 6 0 0
Krāsu &modes prognoze, piegādes ķēdes 3 6 0 0
Produkta koncepcijas veidošana, produkta virzīšana – metodes, problēmas, kļūdas 4 6 0 0
Produktu pakalpojumu projektēšanas plānošana 2 8 0 0
Produkta virzīšana – metodes, problēmas, kļūdas. Mārketinga un mārketinga plāna kompleksa principi 4 10 0 0
Labvēlīga vide jaunu produktu attīstībai – attieksmes, vadības struktūra jaunu produktu izveidē, augstākās vadības loma 2 2 0 0
Pakalpojumu un produktu mārketings - mērķauditorija, klientu vēlmju izpratne 4 8 0 0
Prasme prognozēt: konkrētība, strukturēšana, kvantitativitāte, cēloņu seku sakarības, prognoze 4 4 0 0
Mārketinga specifikas pielāgošana mērķa patērētāju grupām 2 8 0 0
Mārketinga budžeta aprēķina metodes 4 2 0 0
CRM, e-CRM. Mārketinga datu bāzes 2 2 0 0
Pieprasījums pēc mārketinga speciālistiem darba tirgū. Darba kvalitātes vērtēšana 2 2 0 0
Zīmolu/preču zīmju attīstība vēsturiskā skatījumā. Labi atpazīstami zīmoli specializācijai atbilstošā jomā 4 8 0 0
Zīmolu attīstības tendences šodien 4 8 0 0
Zīmols, attīstības posmi – atpazīstamība, tēls, simbols 3 4 0 0
Ilgtermiņa prečzīmes, zīmoli, evolucionējošie zīmoli, īstermiņa zīmoli 4 4 0 0
Jaunas tendences sabiedrībā. Zīmolu krīzes riski, Iespējamie zīmolu krīzes cēloņi 5 2 0 0
Zīmola “ārējie” un “iekšējie” labumi, psiholoģiskie un sociālie labumi 2 4 0 0
Sekmīga emocionāla zīmola stratēģijas veidošanas priekšnosacījumi 2 2 0 0
Ceļš uz patērētāju lojalitāti 2 2 0 0
Arhitektūras veidi īstermiņa zīmolu veidošanai 2 6 0 0
Kopā: 64 104 0 0
Mērķis un uzdevumi, izteikti
kompetencēs un prasmēs
Apgūt prasmes sekot līdzi un analizēt starptautisko patēriņa vidi, izplatīšanas kanālus, patērētāju attieksmes, rīcības motīvus, prognozēt attīstības tendences, veidot integrētus produktu/pakalpojumu piedāvājumus specializācijai atbilstošās jomās, izstrādāt to virzīšanas stratēģijas un līdzekļus, produkta/uzņēmuma korporatīvo tēlu
Sasniedzamie studiju
rezultāti un to vērtēšana
Izpratne par organizācijas iekšējo un ārējo vidi, ārējās un iekšējās vides mijiedarbībām - Eksāmenā demonstrētas zināšanas
Prasmes izstrādāt krāsu, modes un materiālu prognozes, analizēt un izvēlēties piegādes ķēdes, veidot atbilstošas produkta koncepcijas, analizēt un izveidot integrētus produkta virzīšanas kompleksus - Eksāmenā un prezentācijās demonstrētas prasmes plānot produktu/pakalpojumu atbilstoši tendencēm, tirgus situācijai un patērētāju raksturojumam
Prasme plānot produktu/ pakalpojumu/tirdzniecības vietas ievērojot universāla dizaina izstrādes pamatprincipus - Prezentācijā un eksāmenā demonstrētas analīzes un izstrādes prasmes
Prasmes analizēt un izstrādāt ilgtermiņa un īstermiņa zīmolus, izvērtēt to stiprās un vājās puses - Prezentācijā un eksāmenā demonstrētas analīzes un izstrādes prasmes
Prasmes izstrādāt produktu/pakalpojumu, novērtēt to attiecībā pret konkurējošiem un aizstājējproduktiem, potenciālo pircēju/lietotāju vajadzībām, tirgus potenciālu, micro- un makrovidi, iespējamiem draudiem - Prezentācijā, referātā un eksāmenā demonstrētas prasmes veikt pilnu apzināšanas un analīzes procesu
Priekšzināšanas Specializācijai atbilstoša kompozīcija, konstruēšana, tehnoloģija
Studiju kursa plānojums
Daļa KP EKPS Stundas nedēļā Pārbaudījumi
Lekcijas Prakt. d. Lab. Ieskaite Eksāmens Darbs
1 4.0 6.0 2.0 0.0 2.0 *

Pieteikties uz šo kursu

[Kursa apraksts PDF formātā]