Kods | MŠM212 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Koksnes mācība | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Edgars Kirilovs, Jānis Kalniņš | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Meža izzināšana un tā nozīme Latvijas tautsaimniecībā, apzinot kokmateriālu kā nr. 1 izejmateriālu Latvijā. Lai iepazītu kokmateriālu ir nepieciešams izzināt augoša koka uzbūvi, koku sugas, to izplatība pasaulē, Eiropā un Latvijā. Nepieciešams apzināt lapu un skuju koku atšķirīgās un kopējās iezīmes, un iepazīt koksnes uzbūvi, makroskopiju un mikroskopiju, koksnes tehniskās, tehnoloģiskās, estētiskās u.c. īpašības. Koksnes pielietošana vēsturē un mūsdienās, koksnes izmantošana amatniecībā, rūpniecībā, u.c. tautsaimniecības nozarēs ir pamatzināšanas, kas paplašina redzesloku tālāk attīstošai darbībai. Koksnes bojājumu, vainu kā arī koksnes materiālu sortimentu apgūšana ļauj materiālu pielietot atbilstoši standartiem, radot koksnes vai koksnes saturošu materiālu dizaina produktus.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķis ir sniegt zināšanas par koka un koksnes materiālu izcelsmi, bioloģisko, tehnisko un estētisko īpašību daudzveidību. Uzdevumi: 1. Veicināt terminoloģijas apgūšanu. 2. Veicināt izpratni par atšķirīgajām īpašībām koka sugu ietvaros. 3. Iepazīstināt ar kokmateriālu vai koksni saturošu materiālu sortimentu, parametriem un uzbūvi. 4. Pilnveidot izpratni kā plānot un izvēlēties produktu tipam atbilstošus koka un koksnes materiālus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj noteikt koka izcelsmes reģionu. Prot pamatot iekšzemes un ārzemju kokmateriālu izvēli. Spēj noteikt konkrētu koka sugu. - Eksāmenā, pēc dažādām pazīmēm prot noteikt vismaz 20 populārākās Latvijas koka sugas. Spēj noteikt koksnes paraugu mitrumu un iespējamā pielietojuma jomas. - Laboratorijas darbos izvēlas atbilstošos paraugus un instrumentus. Spēj izvēlēties koksnes materiālu sortimentus. Veicot modeļu un paraugu izgatavošanu izvēlas atbilstošāko īpašību kokmateriālu sortimentus. - Pārbaudes darbs. Spēj aprēķināt nepieciešamās koksnes vai koksnes materiālu apjomu. Veicot praktiskā darba uzdevumu prot sastādīt racionālu materiālu "iepirkuma” plānu. - Praktiskā darba rezultātu vērtēšana, eksāmens. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Labaratorijas darbs - 10%
Pārbaudes darbs - 20% Praktiskais darbs - 20% Eksāmens - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Kokapstrāde. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|