Kods | MŠM146 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Projektēšanas stratēģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Arhitektūras un dizaina institūts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Silvija Kukle | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Izmaksu struktūra, tiešie materiāli, tiešais darbs, ražošanas virsmaksas. Darbu, procesu un standartizmaksu sistēmas; izmaksu-apjoma-peļņas mijiedarbības analīze; krājumu kontroles sistēmas; absorbcijas un tiešo izmaksu cenošanas metodes, izmaksu analīze lēmumu pieņemšanas procedūrās; naudas patreizējās vērtības koncepcija, kapitāla plānošanas teorija un lietojums. Projekta un izmaksu mijiedarbība. Starptautisko programpakešu lietošana lēmumu pieņemšanas procedūrās.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Mērķi: gūt ieskatu par uzņēmējdarbības vidi, kurā dizainers darbojas, attīstīt izpratni, zināšanas un kompetenci par produkta/pakalpojuma izmaksu struktūru, cenas veidošanas mehānismiem un to vadību, uzņēmējdarbības stratēģijas izstrādi Uzdevumi: nodrošināt izpratni par dizaina lomu uzņēmējdarbībā un mijiedarbību ar citām funkcionālām jomām; apgūt prasmes identificēt un vadīt izmaksu avotus; apgūt metodes produkta/pakalpojuma izmaksu novērtēšanai; apgūt un prast lietot metodes īstermiņa un ilgtermiņa pārvaldes lēmumu atbalstam dažādos produkta dzīves ciklos; apgūt prasmes veidot/modificēt produktus/pakalpojumus atbilstoši tirgus atļautajām izmaksām un izstrādāt attīstības stratēģiju. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot, ka konkurētspējas nodrošināšanai dizainera piedāvātajam produktam/ pakalpojumam jābūt gan funkcionālam, modernam, estētiski pievilcīgam, gan arī inovatīvam, tehnoloģiski un komerciāli izdevīgam - Mājas darbā demonstrēta spēja salīdzinoši analizēt specializācijai atbilstošas produktu grupas aspektus (3 produkti). Pārzina produkta cenu ietekmējošos faktorus, prot analizēt un ranžēt to ietekmes intensitātes uz attīstāmo produktu/ pakalpojumu - Eksāmenā demonstrēta spēja analizēt un ranžēt cenu ietekmējošos faktorus specializācijai atbilstošam produktam. Pārzina produkta/pakalpojuma izmaksu kalkulācijas metodes, prot tās pareizi izvēlēties un pareizi lietot paredzamo produkta /pakalpojuma izmaksu noteikšanai visās produkta attīstīšanas fāzēs - Veiktā metožu piemērotības analīze modelējot dažādas produkta tapšanas situācijas laboratorijas darbos; Eksāmenā atrisinātā problēma izvēloties adekvātu metožu kombināciju. Pārzina īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes un tehnikas, to priekšrocības un ierobežojumus dažādās lietojumu jomās - Veiktā metožu aprobācija modelējot situācijas laboratorijas darbos; Eksāmenā demonstrētā spēja salīdzināt metodes, novērtēt to piemērotību rūpnieciskās vai amatnieciskās ražošanas uzņēmumos, laika patēriņu, ierobežojumus. Prot lietot praktisku problēmu risināšanai īstermiņa un ilgtermiņa lēmumu pieņemšanas atbalsta metodes, ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus konkrētas problēmas risinājumā - Eksāmenā atrisinātā problēma izvēloties adekvātu metožu kombināciju, veikta iegūto rezultātu pilna interpretācija. Prot analizēt uzņēmuma vēsturiskos finanšu pārskatus, sastādīt, analizēt un interpretēt plānotos finanšu pārskatus, izstrādāt īstermiņa un ilgtermiņa stratēģijas - Veiktā plānoto finanšu pārskatu sastādīšana atbilstoši specializācijai laboratorijas darbos. Veiktā analīzes metožu aprobācija laboratorijas darbos.Eksāmenā demonstrētā spēja analizēt un interpretēt finanšu pārskatus. Pārzina un prot pareizi lietot metodes ilgtermiņa projektu sagaidāmās atdeves novērtēšanai ņemot vērā to priekšrocības un ierobežojumus - Veiktā metožu aprobācija modelējot situācijas laboratorijas darbos.Eksāmenā demonstrētā spēja efektīvi novērtēt investīciju projekta sagaidāmo atdevi, salīdzināt alternatīvus projektus. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Programmatūras EXCEL lietojums | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|