Kods | MFB501 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Jauno materiālu fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Fizika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Knite, Artis Linarts, Santa Rekšņa, Kaspars Ozols, Astrīda Bērziņa, Linards Lapčinskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā iespējams gūt uz augstskolas matemātikas, fizikas, ķīmijas un kvantu mehānikas zināšanām balstītu izpratni par tā saukto jauno materiālu neparastām un interesantām īpašībām un šo īpašību saistību ar konkrētā materiāla struktūru dažādos līmeņos. Aplūkoti konkrēti perspektīvie inženiermateriāli: funkcionālie gradienta materiāli; nanostruktūras/ nanofāzes/nanokompozītu materiāli; fotoniskie un elektrooptiskie materiāli; atmiņas materiāli; inteliģentie materiāli; sensormateriāli. Diskutēta jauno materiālu iespējamā pielietošana.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Orientēties tā saukto jauno materiālu veidos, to iegūšanas tehnoloģijās, to struktūras īpatnībās un īpašībās. Prast izskaidrot šo materiālu struktūras saistīobu ar fizikālajām īpašībām. Spēt pamatot dažādu inovēto materiālu pielietošanas iespējas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj klasificēt tā sauktos jaunos materiālus pēc dažādiem kritērijiem: uzbūves, iegūšanas veida, īpašībām. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi un referāti praktiskajās nodarbībās, rakstiskais eksāmens.
Kritēriji: Spēj brīvi orientēties dažāda veida jaunajos materiālos.
Spēj analizēt konkrētu jauno materiālu fizikālās īpašības, pamatojoties uz fizikas un ķīmijas teorētiskajām nostādnēm. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi un referāti praktiskajās nodarbībās, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: Spēj kvantitatīvi noteikt fizikālo īpašību parametrus. Spēj analizēt dažādu jauno materiālu fizikālās ieguves metodes. - Pārbaudes veidi: kontroldarbi, mājas darbi un referāti praktiskajās nodarbībās, rakstiskais eksāmens. Kritēriji: Spēj konkrēti noteikt, kādas fizikālās īpašības būs dotās struktūras jaunajiem materiāliem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Augstākā matemātika, augstskolas fizika un materiālzinātnes bakalaura līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|