Kods | ĶPĶ204 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Praktiskā restaurācija (pamatkurss) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles; Brīvās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārcis Dzenis | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kultūras mantojums (KM), tā saglabāšanas pamatnostādnes pasaulē, svarīgākās hartas un vadošās organizācijas. Kustamais un nekustamais kultūras mantojums. Materiāli, to bojāšanās un sairšanas cēloņi, postošie faktori. Konservācijas un restaurācijas principi, metodoloģija, iejaukšanās formas. Objektu izpēte, K/R, dokumentēšana. Muzeju, bibliotēku un arhīvu loma KM saglabāšanā un popularizēšanā.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Zināt svarīgākos Latvijas nekustamā kultūras mantojuma objektus un ar tiem saistītās saglabāšanas problēmas. Spēt analizēt KM esošo stāvokli, noteikt KM destrukcijas un bojāejas cēloņus. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Iegūst priekšstatu par Latvijas kultūras mantojumu (KM) un tā saglabāšanas problēmām Latvijā un pasaulē. Pārzina galvenās nostādnes KM saglabāšanā, tā izzušanas un destrukcijas cēloņus - Ieskaites darba aizstāvēšana, uzstājoties ar ziņojumu un iesniedzot darbu datordrukā. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas mācību kurss | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|