Kods | ĶPI692 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Polimēru fizikas izmeklētas nodaļas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Kalniņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 (10.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Polimēru virsmolekulārā struktūra un tās veidošanās īpatnības. Polimēru agregātstāvokļi, deformatīvie stāvokļi un fāzu stāvokļi. To savstarpējā korelācija. Neviendabības virsmolekulāro struktūru līmenī. Orientētas makromolekulārās struktūras. Polimēru struktūru raksturojoši unificēti parametri. Makromolekulu struktūru raksturojoši parametri. Makromolekulu lokanību raksturojošie parametri. Virsmolekulāro struktūru raksturojošie parametri. Svarīgākie polimēru īpašības raksturojošie unificētie rādītāji. Stiprības - deformācija rādītāji. Raksturīgās temperatūras: tecēšanas, stiklošanās, trausluma, kušanas, destrukcijas temperatūra. Ekspluatācijas temperatūru intervāls. Polimēra kausējuma reoloģija. Polimēru struktūras un īpašību rādītāju prognozēšanas iespējas. Makromolekulu sistēmas (MS). Starpmolekulārie spēki. MS deformācija: superelastība, elastība, tecēšana. Kristalizācija un stiklošanās. Relaksācijas procesi MS. Temperatūras -laika ekvivalence.. Amorfu polimēru deformatīvie stāvokļi. Stiklveida, superalstīgais un viskozi-tekošais stāvoklis. Struktūras un mehāniskā stiklošanās. Amorfu polimēru stiprības-deformācijas īpašības, to novērtēšanas principi: šļūde, sprieguma relaksācija, dinamometrija. Elementāro deformācijas tipu modelēšana. Polimēru kristāliskais stāvoklis. Kristalizācijas procesa mehānisms. Kristālisko veidojumu tipi. Kristalizācijas procesa regulēšana. Polimēru mijiedarbība ar gāzveida un šķidru vidi. Sorbcija un caurlaidība. Difūzija. atkarība no polimēra struktūras. Polimēra šķīšana un uzbriešana. Polimēra vidējā statistiskā molekulmasa. Molekulmasu sadalījums.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Panākt, lai students: spētu praktiski veikt konkrēta polimēra atsevišķu struktūras un īpašību rādītāju eksperimentālu noteikšanu un pamatoti interpretēt iegūtos rezultātus, izprastu un spētu skaidrot kādos gadījumos ir pamatoti polimēru struktūras daudzveidību aizstāt ar noteiktiem unificētiem struktūru raksturojošiem parametriem, spētu saskatīt un pamatot kopsakaru starp noteiktiem polimēra struktūras rādītājiem un atsevišķām šī polimēra īpašībām, spētu prognozēt atsevišķas polimēra virsmolekulārās struktūras parametrus un īpašību rādītājus izejot no makromolekulas konfigurācijas datiem, kā arī risināt apgrieztu uzdevumu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj patstāvīgi izstrādāt un pamatot konkrēta polimēra struktūras un īpašību novērtēšanas stratēģisko plānu - Individuālas pārrunas.
Sekmīgi veikts praktiskais darbs.
Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Students spēj praktiski veikt konkrēta polimēra atsevišķu struktūras un īpašību rādītāju eksperimentālu noteikšanu un pamatoti interpretēt iegūtos rezultātus - Individuālas pārrunas. Sekmīgi veikts praktiskais darbs. Students spēj saskatīt un pamatot kopsakaru starp noteiktiem polimēra struktūras rādītājiem un atsevišķām šī polimēra īpašībām - Individuālas pārrunas. Sekmīgi veikts praktiskais darbs. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Students spēj paredzēt atsevišķas polimēra virsmolekulārās struktūras parametrus un īpašību rādītājus izejot no makromolekulas konfigurācijas datiem, kā arī risināt apgrieztu uzdevumu - Individuālas pārrunas. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Inženierzinātņu maģistra programmas līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|