Kods | ĶPI691 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Polimēru ķīmijas izmeklētas nodaļas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Kalniņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 7.0 (10.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Polimēru destrukcija. Destrukciju (D) izraisošie faktori. Oksidatīvā destrukcija, fotodestrukcija, termodestrukcija. Depolimerizācija. D jonizējošā starojuma ietekmē. Mehanodestrukcija. Bioloģiskā destrukcija. D kā polimēru modificēšanas, pārvēršanas vai utilizācijas virziens. D vecošanas apstākļos. D palēnināšana un paātrināšana; to praktiskā nozīme. Polimēru šķērssaistīšanās (Š) reakcijas. Š pēc brīvo radikālu mehānisma. Š tieši reaģējot polimēru funkcionālām grupām. Š ar šķērssaistīšanās aģentu piedalīšanos. Š kopolimerizācijas procesā. Svarīgākie polimēri un oligomēri, kas veido šķērssaistītās struktūras. Lineāru polimēru šķērssaistīšanās reakcijas. Lineāru polimēru ciklizācijas reakcijas. Polimēru reakcijas maisījumos. Polimēru ķīmiskā modificēšana cietā fāzē. Ķīmiskās reakcijas veidojot heterogēnos polimērkompozītus. Kopolimēru iegūšanas reakcijas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Panākt, lai students: Spētu detalizēti aprakstīt svarīgāko pēc uzbūves atšķirīgu polimēru (oligomēru) iespējamo ķīmisko pārvērtību (destrukcija, šķērssaistīšanās u.c.) raksturu: notiekošās ķīmiskās reakcijas, makromolekulu un virsmolekulārās struktūras izmaiņas. Spētu saskatīt konkrētu polimēru ķīmisko pārvērtību praktiskās izmantošanas potences. Spētu patstāvīgi izstrādāt pētījumu programmu kāda noteikta polimēra paredzamo ķīmisko pārvērtību izpētei. Spētu paredzēt ķīmisko pārvērtību virzību atkarībā no noteikta konkrēta polimēra (oligomēra) molekulas konfigurācijas un apstākļiem (vide, temperatūra u.c.) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj detalizēti aprakstīt svarīgāko pēc uzbūves atšķirīgu polimēru (oligomēru) iespējamo ķīmisko pārvērtību (destrukcija, sķērssaistīšanās u.c.) raksturu: notiekošās ķīmiskās reakcijas, makro - Individuālas pārrunas
Sekmīgi veikts praktiskais darbs
Sekmīgi nokārtots eksāmens
Students spēj patstāvīgi izstrādāt pētījumu programmu kāda noteikta polimēra paredzamo ķīmisko pārvērtību izpētei - Individuālas pārrunas Sekmīgi veikts praktiskais darbs Sekmīgi nokārtots eksāmens Students spēj paredzēt ķīmisko pārvērtību virzību atkarībā no noteikta konkrēta polimēra uzbūves un reakcijas apstākļiem - Individuālas pārrunas Sekmīgi nokārtots eksāmens |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Inženierzinātņu maģistra programmas līmenī | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|