Kods | ĶPI319 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Dabas un speciālas nozīmes polimērmateriāli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Brīvās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jānis Kajaks | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Augu un dzīvnieku valsts dabas polimēri (DP). Koksne: polisaharīdi, lignīns - svarīgākie dabas polimēri. DP modificēšana un izmantošana. Speciāli polimēri: termiski izturīgi, gaismas jūtīgi, strāvu vadoši, pašdziestoši u.c. Termosarūkošie un uzputotie polimērmateriāli. Biodegradablas polimēru sistēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt teorētiskās zināšanas par galvenajiem dabas un speciālas nozīmes polimēriem. Iepazīstināt studentus ar polimēru iegūšanas izplatītākajām tehnoloģijām un to ietekmi uz polimēru īpašībām, kā arī polimēru pielietojumu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina dabas polimērus, augu valsts un dzīvnieku valsts dabas polimērus, to veidus, priekšrocības, trūkumus un izmantošanu. Spēj noteikt hidrofīlos polimērus. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 1A-3A. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. Spēj noteikt termostabilos un termoizturīgos polimērus: to novērtēšanas veidus, īpašības, veidošanas nosacījumus. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 4A-6B. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. Spēj izprast fotovadošu polimēru iegūšanu, īpašības, izmantošanu. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 7A-8B. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. Prot izvērtēt optiski caurspīdīgu polimēru un materiālu uz to bāzes iegūšanu, izmantošanu, īpašības. Spēj raksturot termoplastus. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 9A-12A. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. Pārzin galvenos jonu polimērus, poliuretānus, uzputotus materiālus un to iegūšanu, izmantošanu, īpašības. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 13A-15A. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. Spēj noteikt polimērus, kurus var izmantot medicīnā, orientējas to priekšrocībās un trūkumos. Prot raksturot polimēru - organisma mijiedarbību. - Kontroldarbi par lekciju tēmām: 15B-16B. Kontroldarbā ir 10 jautājumi, katrs jautājums dod 10% no vērtējuma. Nokārtojot 100% kontorldarbu, tēmas tiek ieskaitītas kā nokārtotas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pirms studija priekšmeta apguves ir jābūt priekšzināšanas vispārīgā ķīmijā, organiskā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|