Kods | ĶPI104 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Materiālzinības | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Mārtiņš Kalniņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Materiālu loma cilvēka dzīvē. Materiālzinātne. Materiālu vispārīgs raksturojums. Materiālu struktūra. Struktūras līmeņi. Saites vielā. Vielas agregātstāvokļi un fāzu stāvokļi. Svarīgākās materiālu īpašības, to saistība ar struktūru: tilpummasa, mehāniskās īpašības, elektriskās, optiskās, termiskās īpašības. Vienkāršo materiālu veidi: metāli, keramika, stikls, cements, polimēri. Kompozītmateriāli: pildītie kompozīti, stiegrotie kompozīti, slāņainie kompozīti, dabas „kompozīti”, hibrīdkompozīti, nanokompozīti. Materiālu dzīves cikls. Materiālu un lietu dizaina un ražošanas attīstības tendences. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūstot teorētiskās zināšanas un praktiskās iemaņas, students izprot un spēj definēt „Materiālzinātnes” kā patstāvīgas zinību nozares būtību, sūtību un svarīgākos uzdevumus. Students saredz kopsakaru starp dažādu materiālu struktūru un īpašībām, viņam ir vispārīgs priekšstats par šo kvalitāšu izvērtēšanas principiem Students spēj formulēt atšķirīgiem materiāliem raksturīgās kopīgās kvalitātes. Students spēj izsekot materiālu un lietu dzīves ciklam, saredz tehniskās un organizatoriskās problēmas, kas saistītas ar materiālu reciklēšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj atpazīt atsevišķas vienkāršo materiālu un kompozītu grupas - Sekmīgi veikts kontroldarbs.
Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi.
Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Students izprot un spēj definēt „Materiālzinātnes” kā patstāvīgas zinību nozares būtību, sūtību un svarīgākos uzdevumus. - Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Students prot patstāvīgi raksturot kopsakaru starp dažādu materiālu struktūru un īpašībām. Students ieguvis vispārīgu priekšstatu par šo kvalitāšu izvērtēšanas principiem - Sekmīgi veikts kontroldarbs. Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi.. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Students spēj raksturot materiālu un no tiem izgatavoto lietu dzīves ciklu. Saredz tehniskās un organizatoriskās problēmas, kas saistītas ar materiālu reciklēšanu - Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas izglītība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|