Kods | ĶPI101 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ievads materiālzinātnē | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Materiālzinātnes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Gaidukovs, Laimonis Mālers, Jānis Kajaks, Remo Merijs-Meri | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Kursā tiek izskatīta materiālu loma cilvēka dzīvē, materiālzinātnes lauka definīcija un materiālu vispārīgs raksturojums. Paredzēts iepazīstināt studentus ar materiālu struktūru, struktūras līmeņiem, saitēm vielā, vielas agregātstāvokļiem un fāzu stāvokļiem. Tiks apskatītas svarīgākās materiālu īpašības, un to saistība ar struktūru, tilpummasa, mehāniskās īpašības, elektriskās, optiskās, un termiskās īpašības. Paredzēts dot vienkāršo materiālu veidu: metālu, keramiku, stiklu, cementu un polimēru aprakstu. Studenti iegūs zināšanas par kompozītmateriāliem: pildītiem kompozītiem, stiegrotiem kompozītiem, slāņainiem kompozītiem, dabas „kompozītiem”, hibrīdkompozītiem, un nanokompozītiem. Detalizēti tiks apskatītas arī šādas tēmas: materiālu dzīves cikls, materiālu un lietu dizaina un ražošanas attīstības tendences.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Students izprot un spēj definēt „Materiālzinātnes” kā patstāvīgas zinību nozares būtību, sūtību un svarīgākos uzdevumus. Students saredz kopsakaru starp dažādu materiālu struktūru un īpašībām, viņam ir vispārīgs priekšstats par šo kvalitāšu izvērtēšanas principiem. Students spēj formulēt atšķirīgiem materiāliem raksturīgās kopīgās kvalitātes. Students spēj atpazīt atsevišķas vienkāršo materiālu un kompozītu grupas, izskaidrot un pamatot šo materiālu svarīgākās tehnoloģiskās un ekspluatācijas īpašības, šo materiālu priekšrocības un trūkumus. Students spēj izsekot materiālu un lietu dzīves ciklam, saredz tehniskās un organizatoriskās problēmas, kas saistītas ar materiālu reciklēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj atpazīt atsevišķas vienkāršo materiālu un kompozītu grupas, aprakstīt šo materiālu svarīgākās tehnoloģiskās un ekspluatācijas īpašības, kā arī materiālu priekšrocības un trūkumus. - Sekmīgi veikts kontroldarbs.
Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi.
Sekmīgi nokārtots eksāmens.
Sekmīgi veikts un prezentēts mājas darbs
Students izprot un spēj definēt „Materiālzinātnes” kā patstāvīgas zinību nozares būtību, sūtību un svarīgākos uzdevumus. - Sekmīgi veikts kontroldarbs. Students prot patstāvīgi raksturot kopsakaru starp dažādu materiālu struktūru un īpašībām. Students ieguvis vispārīgu priekšstatu par šo kvalitāšu izvērtēšanas principiem - Sekmīgi veikts kontroldarbs. Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens. Students spēj raksturot materiālu un no tiem izgatavoto lietu dzīves ciklu. Saredz tehniskās un organizatoriskās problēmas, kas saistītas ar materiālu reciklēšanu - Sekmīgi veikti praktisko nodarbību uzdevumi. Sekmīgi nokārtots eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vidusskolas izglītība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|