Kods | ĶOĶ621 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Organisko savienojumu fizikālās pētīšanas metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Valdis Kampars, Kristaps Jaudzems, Viesturs Lūsis, Sergejs Beļakovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Fizikālo pētīšanas metožu (FPM) teorētiskā un praktiskā nozīme. FPM vispārīgie principi, tiešā un apgrieztā uzdevuma risināšana vielu un parādību pētījumos.Spektroskopiskās metodes: elektronu absorbcijas, molekulu svārstību un rotācijas, molekulu luminiscences, elektronu paramagnētiskās un kodolu magnētiskās rezonanses spektroskopija. Hiroptiskās metodes. Jonizācijas metodes (masspektrometrija). Difrakcijas metodes.Hromatogrāfiskās metodes. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studenti zina kādu informāciju var iegūt no ES (UV-VIS), IS, kombinētās izkliedes, EPR, 1H un 13C KMR, 2D-KMR, masspektoskopijas, molekulu luminiscences spektriem, rentgenstaru difrakcijas metodes un prot šo informāciju izmantot organisko savienojumu struktūranalīzes un kvantitatīvas analīzes problēmu risināšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Studenti pārzina ES, IS, Kombinētās izkliedes (KI), MS, 1H- un 13C KMR, 2D-KMR spektru kombinētas izmantošanas principus un iespējas organisko savienojumu struktūras identificēšanā. - 11 mājas darbi, 6 kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: studenti prot iegūt informāciju no ES, IS, KI, 1H in 13C-KMR un 2D-KMR spektriem par molekulu struktūrelementiem. Studenti spēj identificēt organiskā savienojuma struktūru, izmantojot tikai tā ES, IS, MS. IR, 1H un 13C-KMR spektrus - 8 mājas darbi, 4 kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: studenti spēj uzrakstīt savienojuma struktūru tikai pēc tā ES, IS, MS un KMR spektriem un pierakstīt spektru raksturlielumus molekulas struktūrelementiem. Studenti spēj identificēt organiskā savienojuma struktūru, izmantojot tikai 2D KMR spektrus: HH-COSY, CH-COSY (HC-HSQC vai HC-HMQC), CH-COLOC (HC-HMBC) un HH-NOESY. - 3 mājas darbi, 2 kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: studenti spēj uzrakstīt savienojuma struktūrformulu tikai pēc tā 2D-KMR spektriem. Studenti pārzina molekulu luminiscences spektroskopijas, EPR spektroskopijas, rentgenstaru difrakcijas analīzes un hromatogrāfijas metožu izmantošanas principus un iespējas - Eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas organiskjā ķīmijā un KMR spektroskopijā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|