Kods | ĶOĶ221 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Organiskā ķīmija (pamatkurss) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Kaspars Traskovskis, Māris Utināns, Nelli Batenko, Māra Plotniece | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Organiskās ķīmijas priekšmets. Teorētiskās organiskās ķīmijas pamatjēdzieni. Organisko savienojumu galvenās pētīšanas metodes. Organisko savienojumu klasifikācija un nomenklatūra. Svarīgāko monofunkcionālo organisko savienojumu klašu iegūšanas metodes, fizikālās un ķīmiskās īpašības un svarīgāko pārstāvju praktiskās izmantošanas iespējas. Ogļūdeņraži, halogenogļūdēņraži, hidroksilatvasinājumi, ēteri, sērorganiskie un slāpekļorganiskie savienojumi, aldehīdi un ketoni un to atvasinājumi, karbonskābes un to atvasinājumi, ogļskābes atvasinājumi. Heterocikliskie savienojumi. Nukleozīdi, nukleotīdi un nukleīnskābes. . 7 kontroldarbi, 7 mājas darbi, 3-4 sintēzes.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studenti pārzina svarīgāko monofunkcionālo organisko savienojumu klasifikāciju, nomenklatūru, to pētīšanas svarīgākās metodes, teorētiskās organiskās ķīmijas pamatjēdzienus, galveno organisko savienojumu grupu iegūšanas metodes, spēj uzrādīt to ķīmiskās īpašības un praktiskās izmantošanas iespējas. Studenti spēj pēc organiskā savienojuma nosaukuma uzzīmēt tā struktūrformulu un otrādi – pēc struktūrformulas dot nosaukumu (IUPAC nomenklatūra). Studenti pārzina organiskās sintēzes vienkāŗšāko tehniku, spēj laboratorijā uzstādīt organiskās sintēzes iekārtas un veikt organisko vielu sintēzi. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot un spēj formulēt teorētiskās organiskās ķīmijas pamatjēdzienus, spēj klasificēt organiskos savienojumus, pārzina organisko savienojumu nomenklatūras pamatprincipus. - 7 mājas darbi, 7 kontroldarbi, eksāmens.
Kritēriji: spēja identificēt organiskā savienojuma struktūru, dot tā nosaukumu (IUPAC), prognozēt tā ķīmiskās īpašības.
Spēj aprakstīt galveno organisko savienojumu klašu pārstāvju iegūšanas metodes un ķīmiskās īpašības, spēj uzrakstīt to ķīmisko reakciju vienādojumus. - 7 mājas darbi, 7 kontroldarbi, eksāmens. Kritēriji: spēja raksturot galveno organisko savienojumu klašu pārstāvju iegūšanas metodes, un ķīmiskās īpašibas, spēj uzrakstīt attiecīgo reakciju vienādojumu. Spēj praktiski realizēt vienkāršāko organisko savienojumu laboratorijas sintēzes. Spēj izskaidrot sintēžu gaitu. - Kolokviji: Laboratorijas darbu tehnika un aparatūra, ieskaite par laboratorijā realizētām 3-4 sintēzēm. Kritēriji: jānodot 3-4 sintēžu rezultāti – protokoli, sintezētās vielas. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas vispārīgajā ķīmijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|