Kods | ĶNF686 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Fizikālā ķīmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Svetlana Čornaja | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 15.0 (22.6 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ķīmiskā termodinamika. Pirmais termodinamikas likums. Entalpija. Ķīmisko reakciju siltumefekti. Otrais termodinamikas likums. Entropija. Trešais termodinamikas likums. Termodinamiskie potenciāli. Nernsta siltuma likums. Mācība par ķīmisko līdzsvaru. Mācība par fāžu līdzsvariem. Klauziusa - Klaiperona vienādojumi. Raula likums. Termodinamiskās sistēmas stāvokļa diagrammas. Krioskopija. Ebulioskopija. Termiskā analīze. Fiziko - ķīmiskā analīze. Trīskomponentu sistēmas. Elektroķīmija. Elektrolītiskās disociācijas teorija. Stipro elektrolītu teorija. Debaja-Hikeļa likumi. Elektrolītu elektrovadītspēja. Galvaniskie elementi. Elektrodzinējspēki un elektrodu potenciāli. Galvaniskā elementa termodinamika. Elektrodu iedalījums. Elektroķīmisko procesu kinētika. Elektrolīze. Metālu korozija. Ķīmisko reakciju kinētika. Formālā kinētika. Kinētikas teorijas.. Aktīvo sadursmju teorija. Aktivācijas enerģija. Arrēniusa vienādojums. Aktīvā kompleksa teorija. Ķēdes reakcijas. Katalīze. Homogēnās katalītiskās reakcijas. Heterogēnās katalītiskās reakcijas. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir paplašināt un padziļināt zināšanas fizikālās ķīmijas pamatnodaļās: ķīmiskā termodinamikā, zinātnē par ķīmisko un fāžu līdzsvariem, nodaļās par elektroķīmiju, ķīmisko kinētiku un katalīzi. Kursa mērķis ir parādīt, kā zinātne un ķīmiskā rūpniecība izmanto un pārbauda praksē fizikālās ķīmijas dotās teorētiskās atziņas. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt, ka pārzina un izprot aktuālākās fizikālās ķīmijas teorijas un atziņas - Eksāmens Spēj parādīt, ka pārvalda pētniecības metodes fizikālajā ķīmijā - Zinātniskā darba plāns, eksāmens Spēj patstāvīgi izvirzīt pētījuma ideju, plānot un strukturēt zinātnisku darbu fizikālās ķīmijas jomā - Zinātniskā darba plāns, atskaites, raksti, eksāmens, disertācija Spēj realizēt būtiskā apjoma oriģinālu pētījumu fizikālās ķīmijas jomā - Zinātniskā darba plāns, atskaites, raksti, eksāmens, disertācija Izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus un prasmes, spēj veikt profesionālu darbību zinātnē, mācību procesā un ražošanā - Eksāmens, disertācija |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | ĶNF285,ĶNF301 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|