Kods | ĶVT666 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ķīmijas tehnoloģijas procesi un aparāti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Jurijs Ozoliņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 11.0 (16.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Studiju priekšmetā " Ķīmijas tehnoloģijas procesi un aparāti " padziļināti tiek apskatīti ķīmiskās tehnoloģijas teorētiskie pamati: procesu materiālās un enerģētiskās bilances vienādojumi, impulsa, enerģijas un masas pārneses likumi, pārneses procesu pamatvienādojumi, tehnoloģisko procesu un aparātu mērogošanas principi, procesu līdzība.. Liela daļa no kursa tiek veltīta svarīgākiem ķīmiskās tehnoloģijas procesiem un attiecīgajiem aparātiem:Izējvielu virsmas laukuma palielināšanas mehāniskām metodēm; Maisīšana un sajaukšana; Ķīmisko iekārtu un aparātu sildīšanas un dzesēšanas paņēmieniem; Masas apmaiņas procesiem sistēmās ar brīvu fāzu robežvirsmu un sistēmas ar fiksētu fāžu robežvirsmu, tai skaitā tiek apskatīti rūpnieciskie absorbcijas un adsorbcijas procesi, pārtvaices, ekstrakcijas, kristalizācijas un žāvēšanas procesi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt padziļinātas zināšanas par ķīmiskās tehnoloģijas procesiem un aparātiem. Kursa uzdevumi ir saistīti ar tehnoloģisko procesu norises izzināšanu, iegūstot kompetences un prasmes veikt ķīmisko procesu tehnoloģisko parametru aprēķinus, galveno aparātu uzbūvē un darbības principos, galveno aparātu izvēlē un tehnoloģisko līniju komplektēšanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties un pārzin ķīmiskās tehnonoloģijas teorētiskos pamatus, apguvis procesu mērogošanas principus. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: patstāvīgi izstrādātās tēmas publiska prezentācija, eksāmens. Spēja pamatot un pierādīt norises, kas ir analizējamo procesu pamatā. Spēj veikt ķīmiskās tehnoloģijas aparātu un procesu bilances un galveno raksturojošo lielumu aprēķinus. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: patstāvīgi izstrādātā referāta publiska prezentācija, eksāmens. Spēja aprēķināt un izvēlēties tehnoloģiskās iekārtas, pārzin iekārtu uzbūvi un darbības principus. Spēj kombinēt dažādas metodes un sastādīt tehnoloģisko shēmu noteikta procesa veiksmīgai realizācijai - Vērtēšanas veids un kritēriji: izstrādātā referāta publiska prezentācija, eksāmens. Spēja analizēt tehnoloģiju priekšrocības un pamatot optimālās tehnoloģiskās linijas izvēli. Spēj saistīt tehnoloģisko procesu un aparātu teoriju ar promocijas darbā apskatītajiem vai sastopamiem procesiem. - Vērtēšanas veids un kritēriji: eksāmens. Spēja saistīt teorētiskos pētījumus ar reāliem ražošanas procesiem, jaunu produktu iegūšanu vai uzlabotu tehnoloģiju izstrādni. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pamatzināšanas matemātikā, fizikā, fizikālā ķīmijā | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|