Kods | ĶVT509 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Membrāntehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Ķīmija un ķīmijas tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Rita Seržāne | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Ievads membrānu tehnoloģijā. Membrānu tehnoloģijas attīstība. Membrānas: simentriskās, asimetriskās, keramiskās, metāla, šķidrās, lokšņveida, dobšķiedru un spirālveidīgās. Mikrofiltrācija. Ultrafiltrācija. Atgriezeniskā osmoze. Elektrodialīze. Gāzes separācija. Pervaporācija. Pielietošanas sfēras un konkrētās tehnoloģiskās shēmas.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Iegūt zināšanas par mebrāntehnoloģijas priekšrocībām. Spēt pamatoti ieteikt pielietošanas paņēmienu. Izstrādāt tehnoloģisko shēmu. Ieteikt reģenerācijas režīmu. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Students spēj izvēlēties racionālu tehnoloģisku paņēmienu, pamatoti kombinējot tradicionālās metodes un membrānu tehnoloģiju - Mājas darba prezentācija (atbilde uz jautājumiem). Students spēj analizēt trūkumus tradicionālā shēmā salīdzinot to ar membrānu tehnoloģiju - Pamato ieteikto tehnoloģisko risinājumu. Students spēj izstrādāt membrānu reģenerācijas metodes - Pamato ieteikto tehnoloģisko risinājumu. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | ĶVT309 ,Ķīmijas tehnoloģijas procesi un aparāti | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|