Kods | ĶVT402 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Vides aizsardzības tehnoloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Vides inženierzinātnes un pārvaldība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Dabaszinātņu un tehnoloģiju fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Juris Mālers | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 8.0 (12.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Vides aizsardzības galvenie pasākumi rūpniecībā. Atmosfēras aizsardzība no rūpnieciskajiem izmešiem: piesārņojuma veidi, iekārtas un tehnoloģiskās metodes attīrīšanai. Hidrosfēras aizsardzība no rūpnieciskā piesārņojuma: piesārņojuma veidi, tehnoloģiskās iekārtas un metodes notekūdeņu attīrīšanai. Cieto atkritumu pārstrāde un utilizācija.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt izsmeļošas zināšanas par rūpnieciskā piesārņojuma novēršanas tehnoloģijām gan notekūdeņu, gan izplūdes gāzu attīrīšanā, gan cieto atkritumu utilizāciju. Students labi orientējas un pārzina mūsdienīgas vides aizsardzības tehnoloģijas, prot tās izvērtēt un izvēlēties optimālās atbilstoši situācijas specifikai. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj orientēties plašajā vides aizsardzības tehnoloģiju klāstā un definēt to atbilstošu pielietojumu - Vērtēšanas veidi un kritēriji: eksāmens. Spēja izvēlēties attīrīšanas tehnoloģiju atbilstoši piesārņojuma veidam un videi. Spēj salīdzināt kādu no tehnoloģijām ar alternatīvajām un izteikt pieņēmumus par to, kura no tām ir optimālāka konkrētajā gadījumā. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: laboratorijas darbi, kolokviji, praktiskais darbs - referāts. Spēja pamatot optimālās tehnoloģijas izvēli. Spēj apvienot un kombinēt dažādas metodes vienotā tehnoloģiskā shēmā nepieciešamā rezultāta sasniegšanai. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: referāts. Spēja sastādīt nepieciešamo attīrīšanas tehnoloģisko shēmu sastāvošu no vairākām metodēm nepieciešamā rezultāta sasniegšanai Spēj klasificēt un izvērtēt dažādu attīrīšanas tehnoloģiju priekšrocības un trūkumus, lai likvidētu vienu un to pašu piesārņojumu. - Vērtēšanas veidi un kritēriji: laboratorijas darbi, eksāmens. Spēja analizēt tehnoloģiju priekšrocības un trūkumus viena un tā paša piesārņojuma likvidēšanai. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vismaz B1 līmeņa angļu un krievu valodu zināšanas.Pamatzināšanas ķīmijā, vispārīgās ķīmijas tehnoloģijā, ķīmijas tehnoloģijas procesos un aparātos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|