Kods | RTR535 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Ciparu un jaukto shēmu modelēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Artūrs Āboltiņš, Aivars Pakalns, Anna Litviņenko | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Shēmu modelēšanas programmas PSpice, B2Spice, Proteus. Principiālās shēmas apraksta veidošana no shēmas grafiskā attēla. Ciparu shēmu modelēšana ar TTL un CMOS elementiem.. ACP un CAP modelēšana. Jaukto shēmu modelēšana. Shēmu frekvenču analīze un temperatūras režīma analīze.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sagatavot studējošos dažādu elektronisku shēmu projektēšanai un to darbības analīzei, izmantojot shēmu modelēšanas programmas PSpice, B2Spice, Proteus. Uzdevums: attīstīt patstāvīgas ciparu un analogo elektronisko shēmu projektēšanas un izpētes darba iemaņas; panākt, ka tiek izveidotas iemaņas izmantot aplūkotos slēgumus dažādu tehnisku uzdevumu risināšanai elektronikā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot kursā aplūkoto slēgumu darbības principus. - Laboratorijas darba atskaites vērtēšana un aizstāvēšana. Prot veikt analogo slēgumu darbības analīzi. - Laboratorijas darba atskaites vērtēšana un aizstāvēšana, eksāmens. Prot veikt dažādu slēgumu modelēšanu. - Laboratorijas darba atskaites vērtēšana un aizstāvēšana, eksāmens. Prot sasaistīt uzdotās shēmas analogo un ciparu daļu - Laboratorijas darba atskaites vērtēšana un aizstāvēšana, eksāmens. Spēj izmantot aplūkotos slēgumus dažādu tehnisku uzdevumu risināšanai elektronikā - Laboratorijas darba atskaites vērtēšana un aizstāvēšana, eksāmens. Pēc kursa apgūšanas studenta prasmes vērtē eksāmenā. Eksāmenu var kārtot , ja ir nostrādāti un aizstāvēti visi laboratorijas darbi un pareizi izpildīti individuālie uzdevumi. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | OP slēgumi un to īpašības , OP komparātoru slēgumi,OP multivibrātoru slēgumi.Žirātori un to īpašības.Pretestību pārveidotāji.Funkcionalģenerātori | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|