Kods | RTR524 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Signāli un sistēmas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Anna Litviņenko | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Signālu un sistēmu klasifikācija. Signālu modeļi, signālu telpas. Signālu diskrētie attēlojumi ortogonālu funkciju bāzē, - Volša, Hāra, Lagerra un kompleksās eksponentfunkcijas, veivleti. Integrālie attēlojumi, īsintervāla Furjē un Hilberta transformācijas. Šaurjoslas signālu pārvade selektīvās sistēmās. Optimālā filtrācija, ar signālu salāgoti Vīnera un Kalmana filtri. Paplašināta spektra signāli. Nelineāras dinamiskas sistēmas, haotiskas svārstības.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa Signāli un sistēmas mērķis ir sagatavot studējošos to profesionālo kursu apguvei, kas saistīti ar datu pārraides sistēmu un to sastāvdaļu projektēšanu un izmantošanu. Panākt, ka: - no vienota skatu punkta apkopotas iepriekš pasniegtās lineāru un nelineāru sistēmu analīzes metodes; - apgūta ģeometrisko modeļu pielietošanu signālu aprakstīšanā; - izprasti dažādu diskrēti modulētu signālu iegūšanas principi un šo signālu īpašības; - iegūtas prasmes novērtēt joslas filtru iespaidu uz manipulētu signālu pārvadi; - izprasti optimālo filtru izveides principi. - iegūtas prasmes organizēt un veikt signālu un sistēmu izpētes eksperimentus. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot pielietot signālu telpām raksturīgus parametrus un darbības (attālums, norma, skalārais reizinājums) signālu analīzē. - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, studiju darba atskaite, eksāmens. Prot izmantot dažādas ortogonālu funkciju saimes (trigonometriskās, Volša, Hāra, Lagerra) signālu analīzē un sintēzē - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, kontroldarbs, studiju darba atskaite, eksāmens. Spēj izmantot dažādas loga funkcijas (taisnstūra, Heminga, Hāna, Bartleta), veicot signāla spektra analīzi. - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, kontroldarbs, studiju darba atskaite, eksāmens. Izprot Hilberta transformācijas, prot tās izmantot signāla kompleksās apliecējas noteikšanai, prot analizēt šaurjoslas signāla pārvadi selektīvās sistēmās. - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, kontroldarbs, studiju darba atskaite, eksāmens. Spēj salīdzināt dažādus ciparmodulācijas veidus, aprakstīt ciparmodulētu signālu īpašības. - Kontroldarbs, eksāmens. Prot izveidot optimālu ar signālu salāgotu filtru, izprot tā īpašības. Izprot Vīnera un Kalmana filtru darbības principus. - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, kontroldarbs, studiju darba atskaite, eksāmens. Izprot kvalitatīvās autonomu dinamisku nelineāru sistēmu analīzes metodes, prot tās pielietot vienkāršāku sistēmu darbības analīzē. Iegūts priekšstats par haotiskām svārstībām. - Laboratorijas darbs, tā prezentācija, kontroldarbs, studiju darba atskaite, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātika, ķēžu teorija, signālu teorija atbilstoši elektrozinību bakalaura studiju programmas prasībām | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|