Kods | RRE434 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radiosistēmu analīzes metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Arnis Gulbis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Signālu teorijas matemātiskais aparāts. Kopu teorijas elementi. Attēlojums, funkcionālis. Attēlojumu īpašības. Metriska telpa. Lineāra telpa. Normēta telpa un telpa ar skalāro reizinājumu. Lineāras telpas bāze. Ortonormēta bāze, Grama Šmita procedūra. Šturma Liuvila problēma. Ležandra, Ermita, Lagēra un Čebiševa polinomi. Kompleksas harmoniskās funkcijas. Signālu diskrētā un nepārtrauktā reprezentācija. Funkcionāļa variācija. Brīvā ekstrēma problēma. Eilera vienādojums. Saistītā ekstrēma problēma, ja saites vienādojums ir integrālā formā... |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt zināšanas par elektronikai adekvātu matemātisko aparātu – funkcionālanalīzi (precīzāk tās pamatiem) un iemācīties izmantot funkcionālanalīzes metodes praksē, risinot konkrētus uzdevumus. Tiek sagaidīts, ka students būs pietiekoši kompetents, lai iegūtās zināšanas praktiski izmantotu tādā elektronikas jomā kā signālu teorija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Izprot, ka signālu teorijai adekvāts matemātiskais aparāts ir funkcionālanalīze. Pārzina dažādu kopu tipus un apguvis darbības ar kopām. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Saprot attēlojuma kā funkcijas vispārinājuma jēdzienu, apguvis attēlojuma īpašības. - Eksāmens Pārzina dažādas metrikas, sapratis robežas un nepārtrauktības jēdzienus metriskā telpā. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Orientējas lineāras telpas īpašībās, normas un skalārā reizinājuma jēdzienos. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Zina, kas ir telpas bāze un kādas ir ortonormētas bāzes priekšrocības. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Pārzina dažādus biežāk lietojamo ortonormēto bāzu tipus, iemācījies funkcijas izvirzīt rindā attiecīgajā bāzē. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Izprot, kas ir signālu diskrētā un nepārtrauktā reprezentācija. - Uzdevumu risināšana, eksāmens. Pietiekoši kompetenti pārzin speciālu attēlojuma veidu – funkcionāli, prot atrast funkcionāļa variāciju, ir spējīgs atrast funkcionāļa bez un ar saitēm ekstrēmus . - Uzdevumu risināšana, eksāmens. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas kursā apgūtais: funkcijas jēdziens, funkcijas robeža, funkcijas nepārtrauktība, atvasināšana, parciālā atvasināšana, funkcijas ekstrēmu noteikšana, integrēšana (nenoteiktais un noteiktais integrālis), vairākargumentu funkciju integrēšana, parastie diferenciālvienādojumi, kompleksā mainīgā funkciju teorija, lineārā algebra, analītiskā ģeometrija. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|