Kods | REA304 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Analogās iekārtas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Sergejs Tjukovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 5.0 (7.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Parametri. Rezistorpakāpes. Atgriezeniskā saite(AS). AS rezistorpakāpē. Pastiprinātājs ar AS, tās ietekme uz pastiprinātāja īpašībām. Frekvenču neatkarīga pretsaite. Noturība, AFR korekcija, ātrdarbība. Tranzistora līdzstrāvas režīma stabilizācija. Līdzstrāvas pastiprinātāji. Operācijpastiprinātāji. Jaudas pastiprinātāji. Selektīvi pastiprinātāji ar frekvenču atkarīgu AS. Ģenerātori.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt pamatzināšanas par iekārtām analogu signālu apstrādei analogā veidā. Kursu beidzot tā dalībnieks spēs: ? atpazīt slēgumus, kuros notiek analogu signālu apstrāde analogā veidā, klasificēt tos; ? izskaidrot signāla pastiprināšanas principu, slēgumu funkcionēšanas nosacījumus un to nodrošināšanu; ? izskaidrot klasisku slēgumu darbības principus; ? sastādīt vienkāršu sēgumu modeļus un aprakstīt tos matemātiski, izteikt parametrus; ? aprēķināt vienkāršu slēgumu parametru tuvinātas vērtības un raksturlīknes; ? lietot datormodelēšanu, pārbaudīt parametru un raksturlīkņu variācijas; ? projektēt analogiekārtu, diskutēt par projektu, aizstāvēt to. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj atpazīt slēgumu fragmentus, kuros notiek analogu signālu apstrāde analogā veidā, nosaukt to raksturīgās pazīmes
- Eksāmens Spēj izskaidrot klasisku slēgumu darbības principus - Laboratorijas darbu aizstāvēšana. Eksāmens Spēj sastādīt vienkāršu sēgumu modeļus un aprakstīt tos matemātiski, izteikt parametrus - Eksāmena uzdevums Spēj aprēķināt vienkāršu slēgumu parametru tuvinātas vērtības un raksturlīknes - Eksāmena uzdevums Spēj lietot datormodelēšanu, pārbaudīt parametru un raksturlīkņu variācijas - Mājas darbs. Studiju darbs Spēj projektēt analogiekārtu, diskutēt par projektu, aizstāvēt to - Studiju darbs |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas, apgūtas iepriekšējos kursos pilnā apjomā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|