Kods | RRI463 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radioelektronisko shēmu modelēšana un analīze | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Leonīds Pētersons | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Elektronisko komponenšu matemātiskie modeļi un to parametri. Savu modeļu veidošana. Datorizēta elektronisko ierīču elektrisko shēmu maketēšana un parametru atstrādāšana. Shēmas sākotnējais aprēķins var būt vienkāršots, jo shēma datorā viegli precizējama un optimizējama. Kursā risināmie piemēri ir radioelektroniski: radiouztvērēju ieejas ķēdes, ģeneratori, jaucēji, rezonanses pastiprinātāji, detektori, ekvalaizeri, audio jaudas pastiprinātāji, stabilizēta sprieguma barošanas bloki, digitālie skaitītāji un to izmantošana skaļuma un tembra regulatoros.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa uzdevums ir sagatavot nākamos elektronisko ierīču izstrādātājus datorizētai projektēšanai. Kursa apguve veicina arī elektronisko ierīču darbības principu labāku izpratni. Cītīga kursa apgūšana veidos prasmes datorizēto projektēšanu izmantot maģistra darba projekta izstrādē. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēt programmā aprakstīt doto shēmu un iegūt prasītos analīzes rezultātus. - 1.laboratorijas darbs Spēt iegūt SPICE parametrus no izgatavotāja dotajiem datiem un raksturlīknēm. - 2.laboratorijas darbs Spēt uzzīmēt doto principiālo elektrisko shēmu analīzei piemērotā formā un iegūt prasītos skaitliskos rezultātus un raksturlīknes. - 1.mājas darbs Spēt uzzīmēt doto principiālo elektrisko shēmu prasītajām analīzēm piemērotā formā un veikt shēmas parametru uzlabošanu: režīmu optimizāciju, stabilitātes nodrošināšanu, frekvenču diapazona paplašināšanu, frekvenču raksturlīknes optimizāciju, nelineāro kropļojumu samazināšanu utt. - 2.mājas darbs, eksāmena praktiskā daļa |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Zināšanas elektroniskajās ierīcēs, lineārās un nelineārās ķēdēs, signālu teorijas pamatos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|