Kods | RRI426 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Integrālo shēmu pielietošana radiofonijā un televīzijā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Zeltiņš, Juris Šīrs | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmets apskata plašu dažādu ražotāju integrālo shēmu klāstu: uztveršanas trakta integrālās shēmas, PLL frekvenču sintezatori, dekoderi, audio un video pastiprinātāji, regulēšanas shēmas un skaņas procesori, diskrēti-analogās ierīces, pārveidotāji, specializētās radiofonijas un televīzijas shēmas. Mikrokontroleru vadības iekārtas un biežāk sastopamos vadības interfeisus. . |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt profesionālo izglītību analogo, ciparu un specializēto radiofonijas un televīzijas integrālo shēmu (IS) pielietojumos, dažādas nozīmes mezglu risinājumos. Iegūt zināšanas par ciparu frekvenču sintēzi, ciparu un analogajām regulēšanas IS, specializētām pastiprinātāju u.c. shēmām. Iegūt priekšstatu par mikrokontroleru vadību. Prast orientēties modernas radio un televīzijas aparatūras struktūrshēmās un darbības pamatprincipos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Pārzina radio un TV signālu pārraidē pielietotās modulācijas un demodulātoru shēmtehniku. - Kontroldarbs, kurā tiek pārbaudītas studenta zināšanas demodulatoru shēmtehnikā. Pārzina frekvenču sintēzes risinājumus, mezglu parametru ietekmi uz sistēmas kopumā īpašībām. - Kontroldarbs, kurā tiek pārbaudīta studenta izpratne frekvenču sistēzes risinājumos. Prot izvēlēties un pielietot skaņas un video signāla apstrādes mikroshēmas. - Kontroldarbs, kurā tiek pārbaudīta studenta spēja izvēlēties un pielietot skaņas un video signāla apstrādes mikroshēmas. Spēj salīdzināt un izvēlēties integrālās mikroshēmas dažādu mezglu iespējamiem risinājumiem. - Kontroldarbs, kurā tiek pārbaudīta studenta spēja salīdzināt un izvēlēties integrālās mikroshēmas mezglu iespējamiem risinājumiem Orientējas mūsdienu televīzijas un radiofonijas uztverošo iekārtu struktūrā, atsevišķu mezglu realizācijā. - Rakstisks eksāmens, kurā tiek pārbaudītas studenta spējas orientēties mūsdienīgas radio un TV aparatūras darbības principos, risinājumos ar integrālām mikroshēmām. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Pastiprinātāju iekārtas. Radio un attēla pārraides pamatprincipi. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|