Kods | RRI425 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Radiofonija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Māris Zeltiņš | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 2.0 (3.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Radiofonija kā mūsdienu kultūras faktors un ar to saistītās problēmas skaņas signāla pārraides trakta un klausītāja subjektīvo īpašību salāgošanai. Radiofonijas signāls kā gadījumprocess un reizē kā nemateriālu vērtību nesējs. Pārraides kanālu salāgošana ar informatīva un mākslinieciska rakstura programmām. Skaņu iedarbība uz cilvēka psīchi. Mūzikas stili. Valodas akustiskās īpatnības. Signāla kropļojumi un to saklausāmība Radionamu uzbūve. Mūzikas, diktora, literāri dramatiskās studijas. Stereofonija un daudzkanālu pārraides sistēmas. Telpu apskaņošana. Skaņas pastiprināšanas sistēmas. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir sniegt profesionālo un akadēmisko izglītību radiofonijas virzienā, apgūstot padziļinātas zināšanas par informatīva un mākslinieciska rakstura pārraidēm nepieciešamo prasību nodrošināšanu radiofonijas un TV apraides sistēmās, radiofonijas signāla kā gadījumprocesa teoriju, pārraidāmo programmu raksturojumiem, klausītāju subjektīvajām uztveres īpašībām, signāla kropļojumu saklausāmību, radiofona studijām, kā arī sniegt izpratni par auss pārslodzes iespējamām sekām un citiem nevēlamiem skaņas iedarbības veidiem. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Apgūtas zināšanas par priekšmeta tēmām. - Tests virtuālā vidē un aktivitāte diskusijās par studiju tēmām. Praktiskās iemaņas darbā. - Parādīt lekcijās gūto zināšanu izpratni, aktīvi iesaistoties diskusijās par specifisku tēmu, piemēram: «Mūzikas stilu saderība ar skaņu studiju akustiskajām īpašībām», «Fizioloģiski subjektīvie skaņas |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Vispārīgā fizika, diferenciāl- un integrālrēķini, elektriakās ķēdes. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|