Kods | TRT400 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Sakaru sistēmu teorija (speckurss) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Elans Grabs, Sergejs Šarkovskis, Aleksandrs Ipatovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta ietvaros studējošiem tiek sniegtas padziļinātas zināšanas par ciparu sakaru sistēmu uzbūves pamatiem. Kursā tiek apskatītas neobligātas ciparu sakaru sistēmas sastāvdaļas – intermitētājs un skrembleris. Liela uzmanība tiek pievērsta sinhronizācijai – gan kadru, gan takts sinhronizācijai. Studenti padziļināti apgūst runas parametriskās saspiešanas pamatus, realizējot divus algoritmus datormodelēšanas ceļā, saspiežot runas signālu ar turpmāko tā rekonstruēšanu. Tiek detalizēti apskatīti starpsimbolu interferences (SSI) rašanās iemesli. Cīņa pret SSI tiek apskatīta uz Viterbi detektora piemēra, kura gaitā tiek izveidota datorprogramma pārraides trokšņnoturības līkņu noņemšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt padziļinātas zināšanas par sakaru sistēmām, tajā skaitā arī par ciparu datu pārraides sistēmām. Attīstīt analīzes spējas, salīdzinot teorētiski gaidāmus rezultātus ar praktiski novērojamajiem, kā arī ar datorimitēšanas gaitā iegūtajiem. Īpaši liela loma ir apgūto zināšanu praktiskās pielietošanas iespējamībai – sakaru uzdevumu risināšanai ierobežotu resursu apstākļos pie iespējamās dabīgās vai mākslīgas signālu interferences. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj saprast intermitēšanas pielietojuma nepieciešamību, prot izveidot konvolūcijas intermitētāju, paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Spēj saprast skremblēšanas pielietojuma nepieciešamību, prot izveidot m-secības ģeneratoru, paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Spēj izskaidrot sinhronizācijas nepieciešamību, prot izveidot fāzes diskriminatoru, uzzīmēt tā laika diagrammas un paskaidrot tā darbību. - Mājas darba izpilde. Saprot runas parametriskās saspiešanas pamatus. Spēj izveidot kļūdas novērtēšanas filtru un runas sintēzes filtru. - Praktisko darbu izpilde datorklasē. Students spēj izskaidrot starpsimbolu interferences (SSI) parādību. Spēj novērtēt bitu kļūdas varbūtību pie SSI kanālā ar Viterbi detektoru un bez tā, veikt secinājumus. - Praktisko darbu izpilde datorklasē. Studiju darba nokārtošana. Students spēj pielietot apgūto lekciju materiālu patstāvīgajā uzdevumu risināšanā. - Pārbaudes veids: eksāmens. Eksāmena kārtošanai studentam ir jānodod visi trīs mājas darbi un studiju darbu. Eksāmena laikā jāatrisina vismaz viens uzdevums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Signālu teorijas pamati, ciparu sakaru sistēmu pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|