Kods | TRT301 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nosaukums | Informācijas pārraides un ciparu sakaru transporta sistēmu pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Līmenis un tips | Pamatstudiju, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tematiskā joma | Elektronika un telekomunikācijas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mācībspēks | Viktors Jeralovičs, Elans Grabs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredītpunkti | 4.0 (6.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anotācija |
Priekšmeta ietvaros studējošie tiks iepazīstināti ar ciparu sakaru sistēmu uzbūves pamatiem. Kursā ir aplūkots nepārtrauktu un diskrētu signālu kā informācijas nesēju, un nejaušo procesu kā traucējumu avotu matemātiskais apraksts. Tiek definēts informācijas daudzuma kvantitatīvs raksturojums, pasniegti informācijas saspiešanas pamati. Liela uzmanība tiek veltīta trokšņnoturīgo kodu pamatu apguvei, ieskaitot kodētāja un dekodētāja ierīču shēmu veidošanu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt pamatzināšanas par sakaru sistēmām, tajā skaitā arī par ciparu datu pārraides sistēmām. Attīstīt studentu analīzes spējas, salīdzinot teorētiski gaidāmus rezultātus ar praktiski iegūtajiem, kā arī ar datorimitēšanas gaitā iegūtajiem. Īpaši liela loma ir apgūto zināšanu praktiskās pielietošanas iespējamībai – sakaru uzdevumu risināšanai ierobežotu resursu apstākļos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt dažādu modulācijas veidu trokšņnoturības atšķirības - Laboratorijas darba izpilde, kur jāsalīdzina kļūdu skaits visām 3 binārām manipulācijām. Prot pielietot Matlab datorpaketi un Simulink vidi sakaru kanāla modelēšanai - Praktiskās nodarbības datorklasē, gaidāmās kļūdas varbūtības aprēķins studiju darbā. Spēj izveidot koriģējošo ciklisko vai grupas kodu, tā kodēšanas un dekodēšanas ierīču shēmu - Pārraides kļūdu labošana 2. laboratorijas darba izpildes procesā, individuālā studiju darba varianta izpilde. Spēj pielietot apgūto lekciju materiālu patstavīgajā uzdevumu risināšanā - Studiju darba individuālā varianta izpilde, 2 uzdevumu atrisināšana eksāmena laikā |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Priekšzināšanas | Matemātikas, fizikas, signālu teorijas pamatu zināšanas | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studiju kursa plānojums |
|