| Kods | DID621 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Mākslīgais neirons un neironu tīkli | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Doktora, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Sergejs Paršutins, Jurijs Čižovs | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 10.0 (15.0 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss ir veltīts mākslīgo neironu tīklu konstruēšanai un iekļauj šādas nodaļas: Bioloģiskais neirons. Mākslīgais neirons. Vienslāņu perceptroni. Tiešās saites tīkli. Arhitektūra. Apmācības metodes vienslāņu un daudzslāņutīklos. Atgriezeniskās saites tīkli. Adaptēšanas procedūras. Asociatīvā atmiņa. Konkurējošā apmācība. Programmu nodrošinājums. Neironu tīklu pielietojumi.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Sniegt padziļinātas zināšanas mākslīgo neironu tīklu konstruēšanā un izmantošanā praktiskajos uzdevumos. Balstoties uz mācību procesā iegūtajām zināšanām, doktorantam jāspēj patstāvīgi noformulēt problēmas nostādni un risināt testa un praktiskos uzdevumus | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj definēt, interpretēt un lietot profesionālu terminoloģiju, kas saistīta ar mākslīgiem neironu sistēmām - Diskusijas laikā, balstoties uz teorētiskajām zināšanām un izmantojot profesionālu terminoloģiju, ir parādītas spējas konstruktīvi diskutēt par risināmo problēmu. Spēj risināt klasifikācijas uzdevumu, izmantojot Delta apmācības likumu - Veiksmīga laboratorijas darba izpilde par klasifikācijas uzdevuma risināšanu, izmantojot Delta apmācības likumu Spēj risināt aproksimācijas uzdevumu, izmantojot neironu tīklu ar kļūdas atgriezenisko izplatību - Veiksmīga laboratorijas darba izpilde par aproksimācijas uzdevuma risināšanu, izmantojot neironu tīklu ar kļūdas atgriezenisko izplatību Spēj risināt klasterizācijas uzdevumu, izmantojot Kohonena pašorganizācijas karti - Veiksmīga laboratorijas darba izpilde par klasterizācijas uzdevuma risināšanu, izmantojot Kohonena pašorganizācijas karti |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Matemātiskā loģika. Ekstrēma meklēšanas metodes. Tēlu atpazīšanas metožu ideja. Mākslīgā intelekta pamati. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||