| Kods | EEA182 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Datortehnikas pamati | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Datorika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Datorzinātnes, informācijas tehnoloģijas un enerģētikas fakultāte | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Kristīna Bērziņa, Jevgēnijs Kučkovskis | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 (4.5 ECTS) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Datoru uzbūve un darbības principi. Operāciju sistēmas Tekstu redaktori un tabulu procesori. Algoritmu jēdziens: lineārie, sazarotie, cikliskie. Programmēšanas valodas pamati. Programmēšana VB Excel vidē. Datoru pielietošana inženieraprēķinos enerģētikā un elektrotehnikā. . |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Apgūt datortehnikas pamatus tādā līmenī, lai turpmākajā mācību procesā iegūtās iemaņas varētu izmantot elektrisko tīklu analīzes un enerģijas ražošanas un patēriņa prognozēšanas aprēķinos. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Prot strādāt ar teksta redaktoru maksimāli izmantojot tā piedāvātās iespējas - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite.
Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde.
Prot izmantot formulu redaktoru, automātiskās zīmēšanas formas un shēmu veidošanu - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde. Spēj izveidot pilnvērtīgu dokumentu izmantojot šablonus, stilus, atsauces, vēres un citus rīkus. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde. Spēj pieskaņot Excel savu uzdevumu risināšanai. Izmantot funkcijas un grafiku konstruēšanas rīkus - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde. Spēj lietot Excel optimizācijas, norīkojuma, transporta, īsākā ceļa un sistēmas darbības plānošanas vienkāršu uzdevumu risināšanā. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde. Prot stādāt ar Excel Visual Basic redaktoru veidojot nelielas programmas un funkcijas. - Pārbaudes veidi: laboratorijas darbi, ieskaite. Kritēriji: laboratorijas darbu izpilde, ieskaites darba sekmīga izpilde. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | nav prasību | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||