| Kods | RA0831 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Vizuālās mākslas valoda un kompozīcija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Lietišķā māksla un dizains | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Diāna Apele | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss paredz studentus iepazīstināt ar vizuālās mākslas klasifikāciju, mākslinieciskajiem izteiksmes līdzekļiem, kompozīcijas uzbūves pamatprincipiem, veidiem un to pielietošanas iespējām. Iegūtās zināšanas ļaus izprast kompozīciju kā radošas izpausmes nozīmīgu sastāvdaļu apģērbu projektētāja profesijā. Studenti kursā iegūs prasmes un iemantos iemaņas praksē pielietot mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un kompozīcijas pamatprincipus, praktiski darbojoties attīstīs radošās spējas, uztveri un iztēli.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis: teorētiski apgūt vizuālās mākslas valodas terminoloģiju, iepazīstoties ar dažādiem vizuālās mākslas veidiem un žanriem, attīstīt radošās spējas, uztveri un iztēli, praktiski apgūstot vispārējās kompozīcijas izteiksmes līdzekļus, pamatprincipus, veidus un spēju tos pielietot, risināt profesionālus uzdevumus mākslas un modes dizaina jomā. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas:
1. Formulē un izskaidro vizuālās mākslas jēdzienu un kompozīcijas likumsakarības, padziļināti attiecinot to
uz apģērbu projektētāja specializāciju.
2. Orientējas vizuālās mākslas attīstības likumsakarībās vēsturiskā kontekstā, uzsverot apģērbu projektētāja
specializācijai nepieciešamo tekstilrūpniecības un saistīto nozaru svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un
aktualitāšu izpratni, dažādās profesionālās situācijās un vidē.
3. Pārzina vizuālās mākslas klasifikāciju, mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus un to kompozīcijas kārtošanas pamatprincipus, īpašu vērību pievēršot
projektētāja specializācijai nepieciešamo svarīgāko jēdzienu, likumsakarību un aktualitāšu izpratnei nozares attīstības aktuālo tendenču kontekstā. - Patstāvīgais darbs.
Semināri Prasmes: 1. Analizē vizuālās mākslas laikmeta attīstības tendences, cēloņus un ieguvumus un mērķtiecīgi lieto mākslinieciskos izteiksmes līdzekļus, kompozīcijas pamatprincipus un veidus dizaina ideju realizācijā uzsvaru liekot uz apģērbu projektētāja kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmeni. 2. Iegūst, atlasa, apstrādā un analizē informāciju vizuālās mākslas jomā, izmanto jaunākos pētījumus un mākslas nozares sasniegumus. 3. Strukturē savas zināšanas vizuālās mākslas jomā, tajā skaitā patstāvīgi virza savu tālāko izglītību apģērbu projektētāja kvalifikācijai atbilstošas profesionālās kompetences līmenī. - Praktiskais darbs. Semināri. Grupu darbs. Eksāmens -skate. Kompetence: 1. Spēj, izmantojot vizuālajā mākslā apgūtos teorētiskos pamatus un iemantotās prasmes kompozīcijā, kritiski izvērtēt mākslas darba tapšanas procesus un analizēt citu mākslinieku radītos mākslas darbus, kā arī praktiski risina profesionālus uzdevumus, plāno un īsteno radošas idejas mākslas un dizaina jomā, īpaši apģērbu projektēšanas un ražošanas procesos. 2. Spēj novērtēt, analizēt, argumentēt un prezentēt iegūtās atziņas par kompozīcijas izteiksmes līdzekļiem un principiem saistībā ar tekstilizstrādājumu projektēšanu, turpmāk izmantojot to lēmumu pieņemšanā tekstilizstrādājumu ražošanas uzņēmuma darbības nodrošināšanā. 3. Spēj, izmantojot vizuālās mākslas teorijas studijās apgūtos pamatus un iemantotās prasmes kompozīcijā, praktiski risināt profesionālus uzdevumus, prot plānot un īstenot radošas idejas dizaina jomā apģērbu projektētāja specializācijā un spēj radoši izpausties, sadarbojoties piedalīties tekstilrūpniecības nozares atbilstošas jomas attīstībā. - Praktiskais darbs. Semināri. Grupu darbs. Eksāmens -skate. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalības un aktivitātes lekcijās, semināros, grupu, pāru darbos un praktiskajās nodarbībās. - 30%
Patstāvīgā darba izpilde. - 50% Eksāmena novērtējuma (patstāvīgi apgūtas eksāmena tēmas un to mutiska prezentēšana, diskusija studentu grupā). - 20% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Kursa apguvei nepieciešamās priekšzināšanas atbilst studiju programmas uzņemšanas nosacījumiem un vispārējām zināšanām, prasmēm un kompetencēm, kas apgūtas iepriekšējā izglītības līmenī. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||