| Kods | RA0823 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | 8.modulis: Stratēģiskā riska un draudu pārvaldība Eiropas robežu drošībai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Augstākā līmeņa, Akadēmiskais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Iekšējā drošība un muita | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iluta Arbidāne, Juris Madžuls | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 5.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Modulis sastāv no trim fāzēm: . - Pirmais ir patstāvīgā mācīšanās fāze. Studenti iepazīsies ar piedāvātajiem priekšlasījumiem, balstoties uz sniegtajiem materiāliem, lai orientētos konkrētajā studiju virzienā un sagatavotu īsu prezentāciju par risku pārvaldību savā organizācijā. Šis posms tiks pabeigts, veicot mini testu, kas pieejams Aula. . - Otrais ir kontaktu mācīšanās posms. Tas ilgst vienu nedēļu un sastāv no klātienes sesijām. Kontaktu mācīšanās fāze notiks klasē. Šīs nedēļas laikā skolēni tiks mācīti pielietot un attīstīt kompetences risku un draudu pārvaldībā, apmainoties ar atziņām, zināšanām un pieredzi. . - Trešais posms ir pieredzes mācīšanās fāze. Šajā posmā studenti sagatavos un piegādās uzdevuma ziņojumu.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Šī moduļa mērķis ir attīstīt studentu spējas: - identificēt un novērtēt iespējamos globālos draudus no robežu drošības viedokļa ES un valstu līmenī; - sakārtot, izvērtēt un piemērot risku un draudu analīzes rezultātus robežu pārvaldības jomā kā daļu no stratēģiskās plānošanas procesa; - piemērot nepieciešamos pasākumus riska pārvaldībai stratēģiskajā plānošanā. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Nodrošināt uz izlūkdatiem balstītu pieeju robežu pārvaldībai. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) . Nodrošināt, ka riska un draudu analīzē lēmumu pieņemšanas procesos tiek iekļauti izlūkdati, zināšanas un informācija. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) Kritiski izvērtēt un izvēlēties dažādus risinājumus un pasākumus, lai efektīvi pārvaldītu riskus un draudus robežu pārvaldībā; 4. Nodrošināt sistemātiskas uz izlūkdatiem balstītas. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) Nodrošināt sistemātiskas uz izlūkdatiem balstītas riska pārvaldības spējas taktiskā, operatīvā un stratēģiskā līmenī valstu un Eiropas robežām. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) Kritiski izvērtēt valsts, ES un starptautisko risku pārvaldību un robežu pārvaldības stratēģijas plašākā kontekstā ar to, kā tās mijiedarbojas ar citām ES aģentūrām, dalībvalstīm un partneriem. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) Nodrošināt, ka visi lēmumi un pasākumi tiek pieņemti saskaņā ar valsts un ES tiesību aktiem un pamattiesībām. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) Sistemātiski un periodiski pārskatīt un atjaunināt riska pārvaldības stratēģijas/plānus. - Novērtēšanas stratēģija būs apkopojoša, un tiks nodrošināta nepārtraukta formatīva atgriezeniskā saite, lai nodrošinātu mācību procesā iegūto zināšanu un labās prakses nodošanu . Uzdevuma laikā studenti individuāli izmantos 1. moduļa kontaktmācību fāzē izstrādāto gadījuma izpētes ziņojumu, lai identificētu riskus un/vai draudus. Studenti individuāli sagatavos gala rakstisku ziņojumu, kas tiks iesniegts, integrējot pielietoto risku vadības procesu (ieskaitot visus procesa posmus), balstoties uz 8. moduļa kontaktu mācību fāzi. Uzdevuma ziņojuma atjaunināšana/pārskatīšana/modificēšana (1. moduļa gadījuma izpēte) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Skaidri aprakstīti uz izlūkdatiem balstīti riska analīzē balstīti stratēģiskie lēmumi. - 25%
Iespējamie risinājumi un pasākumi, kuru pamatā ir uz izlūkdatiem balstīta riska analīze, skaidri noteikta prioritāte. - 25% Riska pārvaldības spējas un sadarbības instrumenti dažādos valstu, ES un starptautiskos līmeņos tiek pienācīgi piemēroti. - 20% Lēmumi un pasākumi, kas pieņemti saskaņā ar valsts un ES tiesību aktiem un pamattiesībām. - 20% Struktūra un akadēmiskais rakstīšanas stils - 10% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Stratēģiskā plānošana un novērtēšana robežapsardzībā; Pamattiesības un ētika Eiropas robežu drošības pārvaldībā; ES robežu politika un stratēģijas; Inovācijas un tehnoloģijas robežu drošībā; Eiropas robežu drošības globālais konteksts | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||