| Kods | RA0709 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Industry 4.0 un tehnoloģiju procesa vizualizācija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Mehānika, mašīnzinības, mašīnu un aparātu būvniecība | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ritvars Rēvalds | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Iemācīt studentiem saprast Industry 4.0 pamatprincipus, Industry 4.0 rīku darbības un izmantošanas, pielietošanas veidus; iemācīt izstrādāt, programmēt un izmantot procesu vizualizācijas rīkus; iemācīt vizualizācijas rīku un vizualizējamā procesa salāgošanas principus; iemācīt iegūto zināšanu izmantošanu, iekārtu un mehatronisko sistēmu, vizualizēšanai.. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Spēja projektēt, izstrādāt un modernizēt mehatroniskās sistēmas: piedāvāt optimālu tehnisko risinājumu, ievērojot standartu, normatīvo aktu prasības; izstrādāt konstrukciju, automātisko vadību, tehnoloģisko dokumentāciju un ekspluatācijas instrukcijas; organizēt mehatroniskās sistēmas izgatavošanas procesu, veikt tās aprobāciju un uzlabojumus; veikt projekta ekonomisko novērtējumu. Spēja ieviest ekspluatācijā, programmēt, iestatīt, uzturēt mehatroniskās sistēmas, pārzināt mehatronisko sistēmu tehnisko dokumentāciju, veikt mehatronisko sistēmu efektivitātes novērtēšanu. Prasmes 1.Iegūt iekārtu izstrādei vai modernizācijai nepieciešamo informāciju. 2.Sniegt konsultācijas klientiem par mehatronisko sistēmu izstrādi, modernizāciju, darbību, apkopēm, kļūmju novēršanu un remontiem. 3. Lietot matemātisko modelēšanu inženierzinātņu jomā. 4. Rast radošus risinājumus tehnoloģisko procesu attīstībai. 5. Nodrošināt uzņēmumā ieviestās kvalitātes vadības sistēmas prasību izpildi. 6. Novērtēt mehatroniskās sistēmas darbības intensitāti. Kompetence 1.Spēja droši izmantot informācijas tehnoloģijas profesionālā darbībā, atbilstošajā jomā. 2. Spēja pielietot matemātiskās, dabaszinātņu, inženierzinātņu un tehnoloģiju kompetences savā profesionālajā darbībā 3.Spēja izstrādāt priekšlikumus uzņēmuma pārvaldības sistēmas uzlabošanai. 4. Spēja novērtēt mehatroniskās sistēmas darbības parametru atbilstību tehnoloģiskajam procesam. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēja projektēt, izstrādāt un modernizēt mehatroniskās sistēmas: piedāvāt optimālu tehnisko risinājumu, ievērojot standartu, normatīvo aktu prasības;
izstrādāt konstrukciju, automātisko vadību, tehnoloģisko dokumentāciju un ekspluatācijas instrukcijas; organizēt mehatroniskās sistēmas izgatavošanas procesu, veikt tās aprobāciju un uzlabojumus; veikt projekta ekonomisko novērtējumu. - Laboratorijas darbu aizstāvēšana Spēja ieviest ekspluatācijā, programmēt, iestatīt, uzturēt mehatroniskās sistēmas, pārzināt mehatronisko sistēmu tehnisko dokumentāciju, veikt mehatronisko sistēmu efektivitātes novērtēšanu. - Eksāmens kā noslēguma zināšanu pārbaudījums. Spēja veikt mehatronisko sistēmu diagnostiku, apkopes un remontus, sagatavot priekšlikumus mehatroniskās sistēmas pilnveidošanai, nodrošināt sistēmas darbības atbilstību tehnoloģiskā procesa prasībām, plānot nepieciešamo ekspluatācijas materiālu apjomus. - Laboratorijas darbu aizstāvēšana Spēja pārzināt uzņēmuma pārvaldības sistēmas standartus, piedalīties uzņēmuma pārvaldības sistēmas izstrādē un uzlabošanā, nodrošināt kvalitātes vadības sistēmas ieviešanu, uzturēšanu un prasību izpildi, pielietot progresīvas optimizācijas sistēmas ražošanas procesa pilnveidei. - Laboratorijas darbu aizstāvēšana Spēja lietot matemātiskās, dabaszinātņu, inženierzinātņu un tehnoloģiju kompetences, pilnveidot savas zināšanas profesionālās darbības jomā, ievērot ētikas principus, darba tiesisko attiecību normas, sazināties valsts valodā un 2 svešvalodās, t.sk., lietot profesionālo terminoloģiju. - Eksāmens kā noslēguma zināšanu pārbaudījums. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Semestra laikā studentam ir jāizstrādā HMI vizualizācijas programma, kā arī jāsavieno HMI panelis ar PLK. - 40%
Eksāmenā ir paredzēts tests ar 20 jautājumiem. - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Automātiskā vadība un regulēšana | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||