| Kods | RA0694 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Skaitliskās metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Matemātika un statistika | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Ilmārs Kangro | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Studiju kursa programma paredz apgūt šādu tematiku: . Lineāru algebrisku vienādojumu sistēmu risināšana (Vienkāršā un Zeideļa iterāciju metode). Transcendentu un algebrisku nelineāru vienādojumu risināšan (Dihotomijas un hordu metode). Funkcijas vērtību atrašana ar izvirzījumu rindā. Skaitliskā integrēšana (Taisnstūru, trapeču un Simpsona metode). Interpolācija un aproksimācija (Ņūtona interpolācijas formulas, Lagranža interpolācijas polinoms, mazāko kvadrātu metode).. Parasto diferenciālvienādojumu tuvinātās atrisināšanas metodes (Eilera metode, Eilera-Košī metode, Eilera iteratīvā metode, Runges-Kuta metode).. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Kursa mērķis ir, balstoties uz kursā paredzēto tematiku un iepriekš apgūtajiem studiju kursiem (atbilstošiem šādai tematikai - “Programmēšanas valodas”, “Augstākā matemātika”, “Algoritmi un datu struktūra”), veidot saikni starp kursā apskatāmo matemātisko jēdzienu un metožu sistēmu un to skaitlisko realizāciju (izpildi) skaitlisko metožu pielietošanas kontekstā. Tas dod iespēju apskatāmā studiju kursa ietvaros risināt gan praktiska, gan teorētiska satura problēmas, kā arī kalpotu par bāzi tālākai studiju turpināšanai un pašizglītībai. Mērķim ir pakārtoti sekojoši galvenie uzdevumi - sniegt skaitlisko metožu algoritmos ietilpstošo matemātisko jēdzienu/objektu definīcijas, parādīt loģiskās saites starp atsevišķiem jēdzieniem/objektiem. Uzdevumu risināšanas procesā pamatot izmantojamo algoritmu izpildes nepieciešamību un lietderību, kā arī akcentēt to praktiskās skaitliskās realizācijas (izpildes) iespējas, izmantojot augsta līmeņa programmēšanas valodas. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Zināšanas.
Izprot datu struktūras un algoritmus. Pārzina programmēšanas valodas. Zina kursā apskatīto skaitlisko metožu būtību un praktiskās pielietošanas iespējas.
- 1. Mājas kontroldarbi (praktisks pārbaudījums (rakstiskā veidā) - programmēšanas valodu pārzināšana un atbilstošās skaitliskās metodes pārzināšana (izvēle) dotā uzdevuma atrisināšanai; a) formālā vērtēšana, b) neformālā vērtēšana (studentu pašvērtējums savam mājas darbam); vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze).
2. Mājas kontroldarbu aizstāvēšana (praktisks pārbaudījums (mutiskā veidā) parādot programmēšanas valodu pārzināšanu un atbilstošās skaitliskās metodes pārzināšanu (izvēli) dotā uzdevuma atrisināšanai; formālā vērtēšana; vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze, c) prezentācijas un komunikācijas prasmes).
3. Eksāmens (rakstiskais pārbaudījums; summatīvā vērtēšana; vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze).
Prasmes. Prot izvēlēties uzdevumu risināšanai adekvātus līdzekļus, tas ir, prot izstrādāt kursā apskatītajām skaitliskajām metodēm atbilstošus risināšanas algoritmus. Prot veikt izstrādātā programmprodukta testēšanu. - 1. Mājas kontroldarbi (praktisks pārbaudījums (rakstiskā veidā) - prasme izvēlēties atbilstošus risināšanas algoritmus dotā uzdevuma atrisināšanai un prasme veikt izstrādātā Programmprodukta testēšanu; a) formālā vērtēšana, b) neformālā vērtēšana (studentu pašvērtējums savam mājas darbam); vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze, c) praktiskie pielietojumi, d) radošums un oriģinalitāte). 2. Mājas kontroldarbu aizstāvēšana (praktisks pārbaudījums (mutiskā veidā), parādot prasmi izvēlēties atbilstošus risināšanas algoritmus dotā uzdevuma atrisināšanai un prasmi veikt izstrādātā Programmprodukta testēšanu; formālā vērtēšana; vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze, c) praktiskie pielietojumi, d) prezentācijas un komunikācijas prasmes). 3. Eksāmens (rakstiskais pārbaudījums; summatīvā vērtēšana; vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) praktiskie pielietojumi, c) loģiskā ar Kompetences. Spēja kodēt, konstruējot risināšanas algoritmus. Spēj izvēlēties optimālas datu struktūras un realizēt risināšanas algoritmus augsta līmeņa programmēšanas valodās. - 1. Mājas kontroldarbi (praktisks pārbaudījums (rakstiskā veidā) -spēja izvēlēties optimālas datu struktūras un realizēt risināšanas algoritmus augsta līmeņa programmēšanas valodās; a) formālā vērtēšana; b) neformālā vērtēšana (studentu pašvērtējums savam mājas darbam); vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze, c) praktiskie pielietojumi, d) radošums un oriģinalitāte). 2. Mājas kontroldarbu aizstāvēšana (praktisks pārbaudījums (mutiskā veidā), parādot spēju izvēlēties optimālas datu struktūras un spēju realizēt risināšanas algoritmus augsta līmeņa programmēšanas valodās; vērtēšanas kritēriji: a) precizitāte un atbilstība, b) loģiskā argumentācija un analīze, c) praktiskie pielietojumi, d) prezentācijas un komunikācijas prasmes). 3. Eksāmens (rakstiskais pārbaudījums; summatīvā vērtēšana; vērtēšanas kritēriji: a) loģiskā argumentācija un analīze, b) praktiskie pielietojumi, c) radošums un oriģinalitāte). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Kopējais vērtējums veidojas sekojoši:
1. Semestra laikā izstrādāti un aizstāvēti 6 patstāvīgie darbi (kontroldarbi), (40% no kopējā vērtējuma).
- 40%
2. Eksāmena novērtējums (60% no kopējā vērtējuma). - 60% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Programmēšanas valodas, Augstākā matemātika, Algoritmi un datu struktūras. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||