| Kods | RA0693 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Loģistika | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Vadība un administrēšana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Iveta Dembovska | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Loģistika ietver loģistikas zinātnes attīstības vēstures apskatu, koncepciju evolūciju, loģistikas sistēmas funkcionēšanas nosacījumus, loģistikas pamatdarbību un nodrošinošo darbību veidu analīzi –sagādes, informācijas, ražošanas procesa, noliktavu saimniecības, noieta, transporta, iesaiņojuma un taras, servisa loģistikas, starpnieku lomu loģistikas sistēmā, vadīšanas organizāciju.. |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Studiju kursa mērķis: Attīstīt studentu profesionālās kompetences un praktiskās prasmes loģistikas sistēmas izpratnē un pielietošanā, akcentējot loģistikas procesu plānošanu, organizēšanu, vadīšanu un optimizāciju dažādos uzņēmējdarbības posmos. Studiju kursa uzdevumi: Attīstīt spēju analizēt loģistikas vēsturisko attīstību un izprast tās ietekmi uz mūsdienu loģistikas sistēmām un koncepcijām. Pilnveidot prasmi identificēt un novērtēt loģistikas sistēmas funkcionēšanas nosacījumus un galvenos darbības elementus uzņēmuma kontekstā. Attīstīt kompetenci plānot un vadīt galvenos loģistikas procesus: sagādi, noliktavu pārvaldību, ražošanas plūsmu organizāciju, sadali un transportu. Pilnveidot prasmes integrēt informācijas plūsmas, iepakojuma risinājumus un servisa loģistiku efektīvā loģistikas sistēmas darbībā. Attīstīt spēju sadarboties un izvērtēt starpnieku un citu partneru lomu loģistikas ķēdē, kā arī organizēt loģistikas procesu vadību dažādos uzņēmējdarbības modeļos. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj parādīt uzņēmuma vadītāja profesijai raksturīgās pamata un specializētas zināšanas un šo zināšanu kritisku izpratni, tajā skaitā daļai zināšanu iesniedzoties uzņēmuma vadītāja profesijas augstākajā sasniegumu līmenī. Spēj parādīt uzņēmējdarbības jomas svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni/Spēj parādīt loģistikai raksturīgākās pamata un specializētās zināšanas, svarīgāko jēdzienu un likumsakarību izpratni; izmantojot apgūtos teorētiskos pamatus spēj plānot iepirkumus, analizēt piegādātājus pēc noteiktām metodēm. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Pieņemt lēmumus un rast radošus risinājumus mainīgos vai neskaidros apstākļos. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Formulēt un analītiski aprakstīt informāciju, problēmas un risinājumus uzņēmējdarbības nozarē , tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem gan ar speciālistiem, gan ar nespeciālistiem/ Pieņemt lēmumus par atbilstoša transporta izvēli dažādiem produktu veidiem. Spēj formulēt un analītiski aprakstīt loģistikas problēmas konkrētajā laika periodā, parādīt zinātnisku pieeju problēmu risināšanā. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju un to izmantot, pieņemt lēmumus un risināt problēmas uzņēmējdarbības nozarē/ Patstāvīgi iegūt, atlasīt un analizēt informāciju par sadales un servisa loģistiku, un to izmantot. - Praktiskās nodarbības, patstāvīgais darbs, eksāmens |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība lekcijās un praktisko darbu novērtējums - 10%
Kontroldarba vērtējums - 20% Patstāvīgo darbu vērtējums - 20% Eksāmena vērtējums - 50% |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | Ievads uzņēmējdarbībā | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||