| Kods | RA0605 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Nosaukums | Deviances socioloģija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Statuss | Obligātais/Ierobežotās izvēles | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Līmenis un tips | Pamatstudiju, Profesionālais | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Tematiskā joma | Veselības un sociālā aprūpe | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Struktūrvienība | Rēzeknes akadēmija | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Mācībspēks | Rita Orska | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Kredītpunkti | 3.0 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Daļas | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Anotācija |
Kurss sniedz zināšanas par deviantas uzvedības veidošanās faktoriem, deviāciju funkcijām sabiedrībā, dažādu deviācijas veidu īpatnībām, sociālās ietekmēšanas veidiem, juridisko regulējumu, resocializācijas un readaptācijas programmu veidošanas pamatnosacījumiem. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa saturs |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Mērķis un uzdevumi, izteikti kompetencēs un prasmēs |
Izpratnes par deviāciju kā sociālu parādību, deviantas uzvedības veidiem, sociālās kontroles stratēģijām veidošana, prasmju resocializācijas programmu izstrādei attīstīšana Spēj formulēt aktuālos cilvēku deviantās uzvedības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas deviantas uzvedības problēmjautājumu risināšanā; Spēj izstrādāt un realizēt savas kompetences ietvaros resocializācijas programmas, piesaistīt resursus to realizācijai | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sasniedzamie studiju rezultāti un to vērtēšana |
Spēj formulēt aktuālos cilvēku deviantās uzvedības problēmjautājumus, tos izskaidrot un argumentēti diskutēt par tiem - Formatīvā vērtēšana. Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde Spēj patstāvīgi izvērtēt un izmantot savā profesionālajā darbā dažādas teorētiskās un praktiskās pieejas deviantas uzvedības problēmjautājumu risināšanā; - Formatīvā vētēšana Dalība semināros un patstāvīgā darba izpilde, praktiskās nodarbības. Spēj izstrādāt un realizēt savas kompetences ietvaros resocializācijas programmas, piesaistīt resursus to realizācijai - Summatīvā vērtēšana par patstāvīgo darbu izpildi un par studiju kursa noslēguma darba izpildi. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju rezultātu vērtēšanas kritēriji |
Dalība semināros - 15%
Dalība praktiskajās nodarbībās - 15% Patstāvīgo darbu izpilde - 40% Eksāmena darbs: Izstrādāt un prezentēt sociālā darba preventīvo programmu deviances izplatības mazināšanā - 30% |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Priekšzināšanas | zināšanas sociālajā un personības psiholoģijā, sociālā darba metodes | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
| Studiju kursa plānojums |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||